campinginportugal.reismee.nl

Daar ben ik weer, deel 1

Hé, hé eindelijk was het weer zover. De vakantietijd is daar! Ik was er wel aan toe. Het is een goed jaar geweest hoor, maar dat betekent ook dat ik honderden keren achter het vrouwtje aangelopen heb en elke ochtend de deur uit voor je ontbijtje … Ik kan wel zeggen, ik was er aan toe! Dit jaar ging het wel heel anders met het op reis gaan...eerst vertrok baasje met z' n rugzakje, een paar dagen later ging vrouwtje er vandoor met een koffer en de auto en ik mocht niet achterin springen. Helemaal alleen lieten ze me achter op de camping, nou okee, dat is niet helemaal waar. Marianne en Seia waren er nog en later op de dag kwamen Dick en Ike ook weer de camping op rijden. Best gezellig zo. Op een gegeven moment hoor ik de auto weer aan komen en daar zijn ze allebei terug. Van vreugde sprong ik met mijn 17 kilootjes het vrouwtje omver. De volgende dag begon het er echt op te lijken, het caravannetje ging open, er gingen slaapspullen in en ik ging er echt in geloven toen mijn mand uit de kamer werd gehaald en in de auto werd gezet. Yeah!!! Vakantie!!

  1. De eerste dag maar even kalm aan, vorig jaar had ik ze al laten weten dat ik niet van die bochtige weggetjes hou en dat hebben ze onthouden! Op de eerste camping werd ik gelijk begroet door een hele grote, mooie herdershond. Nou ben ik op mijn leeftijd niet meer zo geïnteresseerd in het andere geslacht en dat heb ik hem laten merken toen ie te dicht bij kwam, wat een jankerd zeg…De dagwandeling ging over die nare kinderkopjes naar iets met heel veel trappen. (De kathedraal van Lamego, de trappen zijn vergelijkbaar met de Dom Jesus van Braga, kh) Het menu van die avond was kip, een geheel verantwoord mager diner! De volgende dag weer verder, vrouwtje bedacht onderweg nog een leuk uitstapje over een oude brug (Ponte da Lima), waar ik maar even mijn shit heb achter gelaten. Ik weet dat ze het altijd opruimen, dus die kick gunde ik mezelf even ;). Op het terras een bakkie water voor mij en een biertje voor de bazen ze zeiden dat ze het helemaal niet erg vonden om buiten te zitten ( ik mag nergens naar binnen), omdat het niet koud is.

  2. Zo hé, hé even verder met m’ n verhaal, denk dat ze uit eten zijn, want ik lig binnen in ut hokkie. Waar was ik gebleven, oja daar bij die mooie lange brug. Terug naar de auto, nog een klein stukje zeiden ze. Nou dat viel tegen, we stopten ergens maar ik hoorde vrouwtje zeggen dat het verboden was voor honden, sinds een half jaar..welke soortgenoot of zeer waarschijnlijk zijn of haar baas heeft dat voor elkaar gekregen. Na ja verder dus, gelukkig maar, want ze hadden mij ook buiten de poort kunnen zetten. Ach en ze zijn zo bedreven in het tent opzetten, dat ze dat ook in het donker kunnen. Ik mocht weer even uitrusten van alle vermoeienissen, zij gingen nog even op pad. Ze kwamen zonder iets te eten voor mij terug, dus ik weet niet waar ze geweest zijn… Nou gisteren sla ik even over, we zitten nu wel aan zee! Vandaag ging de mand niet mee, wel het matje van Frieda. Ik heb lekker liggen pitten, een paar keer eruit voor een plasje en na een paar uur waren we ergens, waar het hard waaide en ik iets hoorde zeggen over het einde van de wereld. Nou er gebeurde daar niks raars hoor.. Op de één of andere manier wist baasje allerlei kronkelige binnendoor weggetjes te vinden en waren we vlot weer terug op de camping..Tsja en toen vond vrouwtje dat ik nog even de pootjes moest strekken, dus op naar het strand. Wat een geuren, ik vind het heerlijk. Nou en toen lieten ze mij weer achter en kon ik mijn verhaal afmaken! Ik zal vrouwtje vragen er ook wat foto’s bij te doen, maar volgens mij heeft ze niet de juiste dingetjes bij zich. Kijk maar even op haar faceboek pagina, daar staat soms wel iets!

Reacties

Reacties

Anja

Gezellig :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!