campinginportugal.reismee.nl

Terug van vakantie!

Ook al woon je op een camping, doe je je best om het eeuwige vakantiegevoel vast te houden.....soms wil je er toch even uit. En aangezien dat niet kan op momenten dat anderen vakantie hebben gingen we op 18 januari weg. Wintersport niet, dus waar kwamen we terecht...tussen de overwinteraars in Zuid Spanje. Voor Thomas als kersverse pensionada niet zo raar misschien, maar meestal was ik de jongste op een camping

Cool

Via Ciudad Rodrigo (voor ons maar 2,5 uur rijden), naar Trujillo en Caceres. Daartussen ligt het prachtige nationaal park Monfragüe. Heel veel gieren gezien, een kasteeltje beklommen wat het gevoel gaf 'sitting-on-top-of-the-world'. Een ware ontdekking. De eerste nachten in een hotelletje, omdat het 's nachts erg koud was. Daarna doorgetuft met 'ut busje' en 'het strandje waar we de naam niet meer van wisten'bij Malaga in de buurt toch gevonden. We hadden de laatste plek op de camping. We zijn daar ook een keer in de zomer geweest, toen was het minder druk. We waren verbaasd dus! Welkom in de wereld van overwinteraars op een camping. Niet te geloven wat die mensen allemaal meenemen. Een mega-grote camper, liefst met een aanhanger waar dan nog een Smartje op kan, het boodschappenwagentje dus. Of een scooter en natuurlijk ook fietsen (zowel Nederlanders als Duitsers), Engelsen zijn meer van de autootjes.....er ging dus een wereld voor ons open!

De eerste nacht in het busje was een beetje vreemd. Midden in de nacht de raampjes open gedaan om een zuurstoftekort te voorkomen en de volgende ochtend maar even wachten tot de zon opkomt. Ook de avonden waren soms wat minder, omdat veel restaurantjes gesloten waren. Maar ach het houd je creatief, ommeletjes op de camping. Soep opwarmen in de hotelkamer, tussen de middag uitgebreid eten en 's avonds nog een broodje.....overleven is niet moeilijk :)

Toen op naar Sevilla, wow wat een mooie stad. We waren er op een zondag en dat is sowieso een heerlijke dag om in een Spaanse stad te zijn. Spanjaarden gaan lekker naar buiten, paraderen met hun kindjes in de mooie kleren. Lekker tapasjes eten, biertje erbij, zonnetje....niks mis mee!!

In Tarifa beslist dat we toch de overtocht naar Marokko uitstellen naar een volgend jaar, en dan wat langer......even heen weer kostte 60 euro p.p. en dan kom je in een gekkenhuis terecht. Een overtocht met het busje zou ruim 200 euro kosten, dus tsja voor een paar dagen ook prijzig. Maar weer even sparen

Wink

Via de zuidkant van Spanje (nog een dagje naar Cadiz, ook een heerlijke stad) weer terug naar Portugal. Qua taal was het vreemd. In Spanje bleef ik maar een beetje Portugees brabbelen, ze begrepen me prima. Obrigada vervangen door Gracias en je komt weer een heel end! ?Want Cerveja en Vinho zijn hetzelfde.....

En in Portugal klinkt alles je weer bekend in de oren, toch weer een beetje thuis....en op naar Fifi. Die had 2 weken bij buuf Ingrid gelogeerd en had zich tegoed gedaan aan al het eetbaars wat ze maar kon vinden (het eten dat eigenlijk voor de katten van Ingrid was, het eten voor Vinni, de hond van Ingrid), dus ze was flink aangekomen en is nu op dieet! Gelukkig was ze wel blij om ons weer te zien! En omgekeerd natuurlijk ook.

De thuiskomst had een flinke domper, want de pompen die zorgen voor de watervoorziening op de camping hebben het begeven. Doorgebrand, iets wat eigenlijk niet zou mogen gebeuren. Er zitten beveiligingen in, maar misschien door de nachtvorst kapot gegaan. We weten het niet, er is nu een tijdelijke pomp aan het werk en we hopen dat de verzekering dit dekt. Duim met ons mee!!

Verder volgen we natuurlijk met spanning het nieuws in NL, get it oan or neit??? In plaats van de koek en zopie op de Westzanerdijk doe ik er dan hier één op de camping. Moet ik al op zoek naar spliterwten?

Veel ijspret gewenst, we genieten van de mooie plaatjes daro en het zonnetje hiero

Cool

Liefs, Karin

mina bakgraag

Heerlijk verhaal, had jullie natuurlijk al gevolgd via alle media die je maar bedenken kan,
Begin maar vast met pletten van welke erwt dan ook, maar ut giet nog neit oan, woensdag meer nieuws van de bejaarde rayonhoofden.
Zal duimen voor de pompen en de verzekering of het helpt weet ik niet, maar alek duim is er 1
Liefs van jemezus

Ino en Luus

Weer heerlijk om te lezen allemaal. Via fb wel gevolgd, maar dit is nog leuker. Tsja die Koek en zopie tent missen we wel hoor. Nu geen reden om naar de Westzanerdijk te schaatsen. Mieke kun jij er niet een op het eiland beginnen?? Wat balen van die pompen, idd maar hard duimen dat het verzekeringswerk is. Liefs van ons

erna

Ook dit klinkt weer heerlijk.Vanochtend hier geschaatst in de polder,was ook te gek.

groetjes, erna.

mina bakgrag

@Ino en Luus
De Zaan stroomt behoorlijk, weinig ijs, denk niet dat ik veel klanten zal hebben hahaha, maar alsssss.....dan....

Martin

Geweldig, leuk om te lezen, en handige jongens/meisjes die pensionado's!