campinginportugal.reismee.nl

Wonen op een camping, hoe is dat nou?

Vorige week arriveerden de verhuisspullen en een dag later Thomas. Dozen uitpakken, op zoek naar de korte broeken en hemdjes, kasten in elkaar -waar had ik die schroeven nou ingedaan??- De keukenspullen kunnen het laatst, want we koken in de campingkeuken. Maar ja het werk op de camping gaat ook door, dus de was doen, bungalows en appartementen bijhouden en natuurlijk het zwembad schoonhouden.Ik kan niet eens een ontspannen duik nemen, want het moet schoon. Dus ik zwem met een visnetje om de vliegen en blaadjes te vangen J! Eigenlijk moet er nog een rondje gemaaid worden….overal moeten we nog een ritme / routine in krijgen. Dat maakt het soms veel, maar dan plonzen we maar even in het zwembad of de rivier om het hoofd koel te houden J

Het huis is nu redelijk op orde en ach we zijn toch veel buiten, hoewel nu het hier tegen de 40 graden loopt is het toch ook wel erg lekker om tussen de granieten muren verkoeling te zoeken!

Elke avond bardienst, de camping begint ook te lopen, al zou dat nog wel wat meer mogen zijn. Dus daar gaan we aan werken. En op maandag, als onze man achter de bar vrij heeft, is het poetsdag! Rondje vuilnisbakken (wie weet ergens vuilniszakken van 130 liter vandaan te halen, zijn hier onvindbaar!!), septic tank legen (anders kunnen de wc’s bij de bar niet meer gebruikt worden, zoals gisteren….), soppen. Nou jullie lezen het wel, never a dull moment!!

Thomas heeft zich gelijk gestort op het verbeteren van de internetverbinding, en met succes, we hebben nu ook in de bar internet. Er staat een mooi apparaat waar muntjes in kunnen en ik kan nu vanachter de bar ook werken, mailen, dingetjes opzoeken. Ben ik toch nog nuttig bezig terwijl hier 4 mannen zitten te kaarten en er nog een klant ook achter z’n laptop zit. Een mooi contrast, oude mannetjes kaartend en de jongere garde aan het werk op de laptop!! Onze leus: alles is mogelijk” wordt zo wel eer aan gedaan J

Vanavond nog even geprobeerd af te koelen in ons zwembad, maar dat is inmiddels een hot tub geworden, nu nog zo’n bubbelapparaat er in en we hebben een heus bubbelbad, en de sauna……..nou die hebben we overdag. Zelfs de portugezen vinden het te heet voor hier!!

En de grote vraag is natuurlijk: komt Nederland in de finale??? En wordt het dan een ouderwetse Nederland – Duitsland???

Groetjes, liefs, Karin

En ps: Fifi is er ook nog steeds, ze krijgt alle restjes van ons eten, dus ze blijft nog wel :)

Tanneke

Dat jij met al die drukke werkzaamheden in de gloeiende hitte nog tijd hebt om die verhalen te schrijven, zeg! Ik ben jaloers op je energie en dat in die hitte. Ik vind 27 graden al veel te heet.

Groeten en sterkte

Erna L

waar haal je de energie vandaan met die hitte,en dan ook nog verhalen schrijven.Maar ja het werk moet gedaan hè,helaas bestaan er geen kaboutertjes.

Groetjes, Erna.

Tante Hermien

Hallo Karin,

Leuk om je verhalen te lezen. Ben nu bij Ginette, want die is jarig. Volgens mij ben je heel erg druk, drukker dan hier in Nederland. Maar ja, je wil dit graag, dus dan red jij het ook wel. Fijn dat Thomas er nu ook is. Heb je tenminste goede hulp.

Vanavond ga ik de voetbal kijken. Ben nu al zenuwachtig. Hopen dat ze winnen.

Heel veel succes met alles.

Groetjes en liefs van Tante Hermien!

Martin

Lekker dat je Thomas er nu bij hebt. Raar, je huis inrichten terwijl tussen de bedrijven door... Hoewel wij dat eigenlijk ook hebben gedaan de afgelopen weken. Gelukkig hoeven we hier geen gasten op te vangen.
Liefs, Martin

Carla

Het wordt toch Nederland-Spanje! Zondag een extra leuk feest als Nederland wint!!
Wie doet nu dat koude water in het zwembad? En de bubbels, die mogen de gasten natuurlijk wel maken!!
Wat een werk zeg!! Ligt er al een lijstje klaar? Tot volgende week!!
groetjes, ook aan Thomas,
x Carla

Jooooooosje

Heb wel een goed idee voor de bubbels: Een paar flessen spa rood erin gooien!

Petje af voor je hoor buffie! Alhoewel zou ik als ik jou was hem gewoon lekker ophouden in die hitte..

Kussss!

olga

Hoi Karin,

Het is wel heel leuk om te horen hoe het met jou (nu jullie) vergaat. We kunnen ons zo goed voorstellen hoe je/jullie dagen verlopen.
Onze conclusie is: het is geen vakantie en met deze temperaturen zeker geen makkie. Gelukkig heb je een tomeloze energie.
Het plan om langs te komen staat nog steeds. Dit zal 31 juli of 1 aug. worden. Hoop dat er dan nog plaats is.
Bellen van te voren wel even.
Kus (ook voor Thomas)
Olga en de groetjes van Niels (is nu ons huis aan de buitenkant aan het schilderen)

niels

zorg je dat de volgende camping aan het strand is, zodat ik kan surfen, dan kom ik ook.