campinginportugal.reismee.nl

Daar ben ik weer

Vandaag (maandag) zat ik hier als enige Nederlandse voetbal te kijken, verder nog een engelsman en kaartende, oude mannetjes. Met een zak ijs op m’n knie, omdat ik zondag een super heftige werkdag heb gehad. 2 uur schilderen, 2 uur schoonmaken, 2 uur zwembad stofzuigen (dat is wel een leuk werkje) en toen was het vet happy hour bij de bar. Het bier niet aan te slepen, gelukkig kan je kratjes voorkoelen in de vriezer!! Van 8 tot 11 uur avond op de been....oepssssssssss, trainen......Jos?????

Verder werd ik flink sjaggerijnig van het gedoe met de bank, de man die onze contracten moest regelen is ineens met vakantie. De cheques die ik heb aangevraagd, waren er nog steeds niet, met moeite kreeg ik er 2 mee, het is toch … mijn geld wat daar op een rekening staat. Geld storten kan heel modern in een bankautomaat, maar dan moet je wel de briefjes heel netjes (bijna gestreken) erin doen, anders worden ze er weer uitgespuugd. Dus toch maar bij de balie (en daar betaal je dan weer voor, want een machine moet je geld tellen en een man het ontvangstpapiertje aan mij geven).

En het belangrijkste nieuws is wederom op dierengebied, we hebben een campinghond. Ze heet Fifi, en hier zeggen ze dat ze geluk gaat brengen, dus Fifi Lucky……Ze is aan komen lopen, of uit een auto gezet, dat weten we niet. Alle stamgasten zeggen nu, uma nova donna, uma nova cãe. Een nieuwe waardin, een nieuwe hond. Ze is heel lief, een allemansvriend, hobbelt overal naar toe. Er is iemand die speciaal een blik hondenvoer voor haar heeft gehaald, er was nog een matje, daar mag ze nu op slapen en ze heeft vanavond de korstjes van de pizza opgegeten. Ik hoop dat ze blijft, ze loopt lekker buiten rond te struinen, geen idee waar ze slaapt, maar zodra er ergens weer reuring is dan is ze van de partij…….goh op wie lijkt ze? Beetje mollig, korte beentjes…….moet ik nog meer zeggen….. Foto’s volgen nog!!!

Het minder goede nieuws is er ook. Vrijdag ging ik de invoer van m’n auto regelen, samen met Meta naar Aveiro (dachten een dagje strand, maar dat kwam er niet van). Blijkt dat de RDW mij de verkeerde papieren heeft meegegeven of dat ze hier in Portugal nog een werkwijze hebben die niet klopt…wie het weet mag het zeggen, maar eind van het verhaal is dat ik niet in m’n auto mag rijden totdat ik Portugese kentekenplaten heb. Kan 3 maanden duren…..dus reken maar op een half jaar.

Ga morgen een goedkoop autootje scoren………duszzzzzzzz

Doordat de man die onze zaken moet regelen gewoon op vakantie is gegaan kunnen de laatste zaken ook niet geregeld worden Anita vertrekt woensdag naar Nederland en er moet volgens ons nog steeds een contract bij de bank getekend worden. Het is hier echt Kafka…want om bij de bank te kunnen tekenen moeten Thomas en ik eerst als nieuwe eigenaren in een register ingeschreven worden, dat loopt via de notaris. Dat zou max 10 dagen duren, is nu bijna 14. Maar tot dan kan je verder niks doen……..gelukkig dat we de BV hebben overgenomen, want anders hadden we helemaal niks gekund, want je krijgt dan ook geen cheques, pasjes etc bij de bank…… En ik vind het heel knap van mezelf dat ik dit nu in 10 zinnen hier neer kan schrijven, want als ik vandaag explosieven bij me had gehad dan was er iets heel erg mis gegaan…..Tranquillo…..calma……tot 10 tellen kan ik ook al in het Portugees……

Maar als ik dan weer op de camping ben is alles goed!!!!! Is die boze buitenwereld heel verrrrrrrr weg!!!!

Nog een paar dagen en dan is Thomas hier, lekkerrrrrrrr met z’n tweetjes aan de slag. Er is genoeg te doen, dus als er nog vrijwilligers zijn……laat het weten!!

De boekingen lopen, helaas een annulering, maar dat gaat wel goed komen. Afgelopen weekend zaten de bungalows en de appartementen vol, alles op het laatste moment geboekt. Helemaal goed, en leuk om er dan voor te zorgen dat alles in orde is.

En als ik dan weer even wil afkoelen…….dan ga ik het zwembad stofzuigen!!

Liefs vanuit een zonnig, warm Portugal & en die siesta, ik ga het leren.........

Liefs, Karin

Reacties

Reacties

Jacqueline

Tanquillo, ook zo'n mooi woord. Ik geniet van je verhalen. Maar mij komst naar portugal staat nu al op lossen schroeven. Weet niet of september lukt!! anders wordt het toch december met de meiden mee (ben namen even vergeten.)
liefs Jacqueline
die in nederland ook wel sietsta wil houden. mar vandaag twee uur met een sloep heeft gevaren en dan hoef ik ook niets te doen behalve op een gepast moment ja en amen te zeggen!!

Martin

aiaiai wat een gezeik met die bank en overheid zeg, die manana-mentaliteit is leuk totdat je geld wil en moet verdienen. Nou ja zolang het bier en wijn maar stroomt en de gasten blij zijn kun je als gastvrouw je blije gezicht handhaven! Samen met je vriendje op vier poten!

Carla

Dat valt niet mee zeg, wat een bureaucratie, daar is Nederland heilig bij. Gelukkig ben jij een superoptimist en geniet je lekker van hetgeen waarvoor je gekomen bent!! Hard werken, maar ook genieten!
Portugal net verloren, heb je dat nog gezien samen met je Portugese gasten?
We kunnen niet wachten om je/jullie in levende lijven te zien te midden van jullie mooie camping.
Até brave!!

Josje

Wat een verhalen weer allemaal zeg! En leuk dat je nu een campinghond hebt!

Maarre... Ik begrijp dat ik gele folie mee moet nemen naar Portugal om je tijdelijke auto ook te pimpen ;)

Erna L

Hallo.
Heb net al je varhalen gelezen en foto,s gekeken want ik was 4 weken in Frankrijk.Wat een belevenissen allemaal. Ik dacht dat banken in Nederland wel eens lastig waren,maar als ik dit lees valt dat nog wel mee.Gelukkig heb je het ook vaak heel gezellig.Wel stoer die maaier.Nog heel veel sukses en veel plezier.Ik ga morgen op zoeken op de kaart waar het nu precies ligt.Ga zo door met werken,genieten,verdienen,schrijven dan kunnen wij blijven lezen.

Groeten,Erna.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!