campinginportugal.reismee.nl

Minha primeira semana.......mijn eerste week in Portugal

De eerste week in Portugal zit er op….

Wat heb ik zoal gedaan. De eerste dagen stonden in het teken van de bureaucratie (zie mijn vorige verhaal). Bank, een volmacht regelen bij de notaris zodat ik mag tekenen voor Thomas, een fiscaal nummer voor Thomas, inschrijven bij de gemeente (kon eigenlijk nog niet, pas na 3 maanden, maar het is toch een beetje vreemd als je wel een bedrijf kunt kopen, daar gaat wonen, maar er nog niet ingeschreven kan staan……..vond de burgemeester blijkbaar ook want hij heeft getekend). De officiële papieren worden hier nog echt voorzien van een stempel, een watermerk! Mooi om te zien. Ook al komt de print uit de computer, er wordt nog een merkje in gezet! En die stempels, daar doe je het voor J

Dinsdag Thomas naar Porto gebracht. Een heel vreemd moment, iemand afzetten bij een buitenlandse luchthaven, wij die altijd (nou ja bijna altijd) samen op vakantie gaan en nu ineens issie weg… ja dat is even een traantje wegpinken. Afscheid nemen zal wel nooit wennen, daar moet ik maar aan wennen want dat zal de komende jaren nog wel even zo doorgaan. Gelukkig kreeg ik van Thomas een volmacht om lekker bij Ikea te gaan shoppen. En tsja dat is dan ineens fijn, zo’n vertrouwde winkel met bijna dezelfde spullen als in Nederland, dezelfde indeling, ook hier Zweedse gehaktballetjes!! En de Ikea is in een mega groot shoppingcenter, dus ik kon me uitleven. Niet gedaan, ik heb me beperkt tot de spulletjes die ik nodig heb om de grote tent verder in te richten. Matrassen, dunne dekbedden, kussens en nog wat leuke kleedjes.

En dan het meest Hollandse onderwerp, hier de afgelopen week ook veel besproken……het weer, o tiempo…chuva, regen… 3 dagen met heel veel regen…….gelukkig was het vandaag droog, af en toe een zonnetje en heb ik me maar gestort op het snoeien van de wel heel erg weelderige druivenstruiken. Wie weet zit er nog een oogst in, wat litertjes campingwijn J. Lekker buiten aan het werk dus.

En het was gisteren de dag van de eerste futbol-wedstrijden. Ik heb de bar en het terras versierd met vlaggetjes, dus het feest kon beginnen! Er wordt hier in de bar op de camping een groot scherm opgehangen en met de beamer wordt de wedstrijd weergegeven. Toch een mannetje (ja alleen maar mannetjes) of 15 binnen! Dat wordt nog wat als Portugal speelt!

Donderdag m’n eerste taalles gehad,dus ook dat is gestart! En vanaf volgende week ga ik ’s avonds de bar draaien…….dus dat is toch een hele goede manier om te oefenen. Bij het postkantoor ging het vandaag een beetje mis. Ik vroeg 10 postzegels en kreeg er 2, maar tis natuurlijk goed gekomen J

Gisteravond via de telefoon geproost met Angelica, en iedereen schreeuwde mee. Ik zou willen dat ik dan even vleugels heb zodat ik heel snel heen en weer kan vliegen om er toch even bij te zijn L, maar het was fijn om jullie stemmen even gehoord te hebben!!

Vandaag, hoje, zaterdag, sabado (al lijkt elke dag hier weekend) een lekker actief dagje. Ik ben begonnen om de bedden die ik gekocht heb voor in de slaaptent in elkaar te zetten en zoals elk Ikea-pakket was dit ook weer een feest……het staat………. Het is luxe en vannacht ga ik het zelf uitproberen. Kan ik morgen zittend uit bed ipv kruipend J Hoop dat ik het goed waterpas heb staan anders wordt het wiebelen of heel stil blijven liggen.

We hebben het zwembad opgezet, dus laat het mooie weer maar komen! De vlaggen hangen, met dank aan Casper, in de mast en ik heb m’n eerste uurtjes achter de bar gedraaid. Ging wel goed…..snap best wel dat ze een biertje willen en dat ze er ook voor willen betalen J.

Leukste moment van vandaag, tijdens het snoeien van de dreuvenstreuken (druivenstruiken voor niet Zaankanters) kreeg ik een glasje drank aangeboden van campinggasten…..hard werken, daar hoort een drankje bij J FIJN LAND!!

Anita is me lekker aan het inwerken, het gaat helemaal goed komen!!

Kortom………..ik heb het naar m’n zin en ben benieuwd naar wat nog komen gaat!!

En bedankt voor al jullie leuke berichtjes, smsjes enzovoorts....

Liefs, Karin

ps Mineke: ik weet niet hoe het komt maar nou jouw 'sponsoreetaanbod' voor de katjes zijn ze ondergedoken en hebben we ze niet meer gezien....hopelijk is er geen gulzige vos in de buurt geweest en duiken ze weer op. Er zijn hier zoveel 'verstopplekjes...'ik hoop dat ik ze weer zie....

Reacties

Reacties

Inge

O, heerlijk, dat verhaal van zelfs die Ikea daarginder en hoe "thuis" dat opeens voelt ... Een campingwijntje klinkt me super in de oren en wie weet ooit ook nog 'ns 't kunnen proeven ? Jij druk en fijn aan het inburgeren zo te lezen, lekker doorgaan Ka !
Hele dikke kus !
Liefs, Inge

Renita

Hee Karin,
Leuk je verhalen te kunnen volgen zo...bewondering hoor voor hoe je 't allemaal aanpakt....toch ook een beetje ontworteling en je worteltjes in nieuw aarde laten groeien ...ben heel benieuwd hoor, leuk om in september met Martin te kunnen komen kijken in jullie paradijsje!

Groet, Renita

Mineke

Bijzonder dat je er al weer een week op heb zitten en het klinkt allemaal best goed. Toch aardig van de weergoden dat ze je even laten wennen aan het wer en er niet direct een hittegolf tegenaan gooien.
Elke keer al ik bericht krijg dat er een nieuw verhaal of nieuwe foto's \ijn kom ik een beetje in vakantiesfeer, al begrijp ik best dat het voor jou werken is. toi, toi, toi maar weer. groetjes,
Mineke

Martin

Zo hee nou is het opeens helemaal echt. Fijn dat je blijft schrijven, blijf dat doen! Jij bent aan het inrichten, ik ben hier in Eelde aan het ontruimen om bij Renita in te trekken over twee weken. Het ga je goed!

adriane

hoi karin, achter de bar ga jij de taal natuurlijk helemaal leren; alhoewel ik het wel een beetje dubieuze locatie vind voor jou :-) prachtig al je verhalen. gr adriane en fam

Jacqueline

Kom in het najaar, dus dan moet de campingwijn erin zitten!Klinkt goed wat je allemaal aan het doen ben, liefs jacqueline

Huib

Ik heb al een goede vriend van me, die deze zomer met de tent naar Portugal wil, voor jouw camoing geĂŻnteresseerd. Kan je me nog even de precieze adresgegevens sturen?

petra hasselt

Kaatje wat een indrukken he spannend hoor geweldig
Dat zeg ik nu wel voor jou mijn zusje gaat over ruim 2 weken weg wel naar portugal maar veel zuidelijker en ik vind het helemaal niet zo geweldig hoor ik vindt het eigenlijk gewoon kut voor jut.
Maar omdat jij mijn zusje net bent vindt ik het hartstikke stoer van je wat je allemaal doet en onderneemt en echt ik heb bewondering voor je hoor wat een onderneming super echt hoor dat meen ik echt voor mijn zusje is het ook heel leuk voor mij alleen niet bleh maar goed ik ga geen roet in het eten gooien.
Zaterdag vieren we de verjaardagen van haar dochters (ik wil nl absoluut geen afscheidsfeestje) volgend weekend ga ik met mijn jongste nichtje alles doen in een weekend wat ik met haar oudste zusje ook heb gedaan voordat zij een huis kochten in portugal en er geen logeerpartijtjes van de kinderen kwamen, omdat ze alle vakanties naar portugal gingen
Dat betekend logeren, Naar Amsterdam Nemo, madame Tussaud, kalverstraat, winkelen, rondvaart en de trein, tram, terrasje enz enz voor artis hebben we geen tijd meer.
Maar goed in augustus gaan we lekker naar ze toe.
Dus Jul ik vindt het fantastisch voor je en ik hoop dat het een daverend succes wordt.
Maar oh wat ben ik blij dat ook jij mijn zusje niet bent.
Eentje is echt meer dan genoeg met die rare fratsen.
Geweldig om je te volgen je schrijft super verhalen.
Ik vindt het echt heel leuk voor jullie.
Dikke kus Petra

Carla

Hey Karin,
Je bent al aardig in aan het burgeren. Je past je goed aan zeg wijn en voetbal!! Het valt vast niet mee.....
Lijkt me erg leuk om met Portugezen naar een wedstrijd van Nederland te kijken. Hoe was de wedstrijd van Portugal, met een gelijk spel als uitslag. Heb je ze nog wat moed in kunnen praten?!
Heb je al wat mooier weer besteld? Ik snap dat jij wat wilt wennen, maar wij komen toch wel voor het mooie weer! Kunnen we het zwembad goed bezetten.
We tellen de dagen af en hebben heel erg veel zin in vakantie in Portugal!!

liefs, Carla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!