campinginportugal.reismee.nl

Na sneeuw komt .. .. regen . . .

Een praatje en een plaatje: ik volg een goed gebruik in trainersland!!

Hopelijk breekt het zonnetje door als we in Portugal zijn want na al die sneeuw en nu dagen regen is de behoefte aan een zonnestraal en warmte GROOT! Deze lange winter doet ons heftig verlangen naar voorjaarszon en het begin van een nieuw seizoen, Hoe houden die mensen dat in die noordelijke landen vol??? Oja, met depressie, overmatig drankgebruik en voortijdig levenseinde… Nou dan valt het hiermisschiennog wel mee, want wij hebben nog iets om naar uit te kijken.

Dus het plan om naar het zuiden te gaan blijft een goed plan. Wij tellen af!! Enondanks het drukke schema, hopen we natuurlijk ook nog op een terrasje of misschien wel even op het strandje van Avó te zitten.

Het strandje (een praia fluvial) in Avo.!!

Het schema dat ik de vorigekeer publiceerde is iets aangepast omdat wij van Tres Entradas, Casper en Anita, het bericht kregen dat ze toch verder willen praten. Prima en wie weet komen we er toch nog uit, de kloof is wellicht met goede wil en een goed gesprek te overbruggen. We hebben Tres Entradas nog niet geschrapt van het verlanglijstje maar we willen toch nog wat meer vergelijkingsmateriaal hebben. De Quinta is financieel beter haalbaar, maar het vraagt om een heel andere opzet. Op een Quinta ga je wonen, en op een camping ga je werken, dat is een gevoelsmatig verschil. In het ene geval koop je een huis met een stuk grond, waar ook gekampeerd kan worden en met de camping koop je een bedrijf waar nog veel aan gedaan en ingeïnvesteerdmoet worden. Vrijdag rijden we van vanuit Porto door naar Tabua en gaan eerst de quinta bekijken.

Praatje en plaatje op:www.campismocovelo.com., Hier is al een (bescheiden) zwembad, dus dan hoeft Thomas niet te graven en hoeven we die discussie ook niet meer te voerenJ.

Quinta te koop in het groene hart van Portugal

Zaterdag hebbenwe dan de afspraak met Casper en Anita, op de bekendewww.kamperenmiddenportugal.nl

En we hebben nog wat andere plekjes waar we langs willen rijden!!

Vol programma

Undecided

Zondag gaan we dan naar Tocada Raposawww.toca-da-raposa.comom kennis te maken met de eigenaren en deze plek te verkennen. Deze camping staat ook te koop, dus wie weetJ.

Alles is nog mogelijk!!! En volgende week rond deze tijd weten we meer!

Er ligt nog sneeuw op de Serra, hoorden we, dus als dat komende week nog blijft liggen, willen we daar zeker nog even heen (ook omdat Thomas nieuwe sloffen nodig heeft ;)) (Floor nog voorzien of wil je weer een bestelling plaatsen??). Sneeuw op de Torre lijkt me een heel mooi gezicht en dan zijn we daar in alle seizoenen geweest!!

De B&B aan de kust laten we even vallen, zij besloten de prijs te verhogen maar gaven ons nog wel de kans om voor de oude prijs een kijkje te komen nemen…. Lokkertje??? Wij vonden het gewaagd...

En om de plaatjes compleet te maken:

we slapen inhttp://www.portugal-miradouro.net/miradouro/pension

En vliegen vanafhttp://www.airport-weeze.de/2-1_lage_u_anfahrt.php?lang=nl

En we zijn erg blij dat Els, de zus van Thomas, een huis in Frankrijk heeft gekocht (met 13 kamers!!!)) –kunnen we daar nog een hotel beginnen—. Dus de 1eovernachtingsplek richting Portugal is er(Gouzon bij de Limousin-koeien!)en we zoeken nog iemand die voor de 2etussenstop-plek wil zorgen…ergens bij Salamancaof in deSpaanse Pyreneeënof zo…

Route kan desgewenst gewijzigd worden :)

Maar eerst er maar even heenvliegen!!

Metwww.ryanair.com,

Donderdag 4 maart!! Of we go!!!

Adeus, Karin

mina bakgraag

heftig allemaal, ik volg jullie met mijn arendsogen

Kaatje

Heej Mina, ik ga nog iets bedenken voor de altijd-de-eerste-met-een-reactie :) thanx sister ;)

Els

13 ruimtes he, dus inclusief toilet etc. maar inderdaad een groot huis. Kijk maar op http://un-deux-trois-els.blogspot.com/ hulp is altijd welkom! Gezelligheid ook!!! Succes en we komen naar Portugal waar jullie ook zitten!. Dikke kus Els

de achterbuufies

het ziet er allemaal wel heel mooi uit de een nog mooier als de ander
wij wensen jullie veel succes met alles
en thomas alleen sloffies he geen port

Jannie

Spannend......!!!!
Heel veel succes, wijsheid, geluk, whatever you need. Go for it!!!!
Ik denk aan jullie en ben vol vertrouwen in een geslaagde missie.

floor

wauw wat een mogelijkheden, dat wordt nog heel wat dubben wat het nu echt gaat worden. En sloffen zoals de vorige keer en nu voor mezelf en Senad, mt 40 en mt 42 lijkt me heerlijk, dus indien niet teveel moeite, graag,
muito prazer, pouco chuva e boa sorte, Adeus

Jacqueline

Moet zeggen karin de quinta en camping zag er ook eg mooi uit. En ook nog ergens waar het niet zo toerischtisch is.
Veel succes en vlieg ze donderdag.
liefs jacqueline

Inge

Zo, nog net op tijd vóór het vertrek kom ik dan nog even langs. Die 3 en "maart", hmm ... We shall see ! In ieder geval heel veel sukses daarginder met de gesprekken en geniet vooral ook van alles wat bezichtigd moet worden. Heel veel liefs & dikke kus !