campinginportugal.reismee.nl

Watz kebeurt?

Het is weer tijd voor een update, een laatste stavaza om al die meelevende mensen om me heen te informeren:

Zoals ik in het vorige bericht al aangaf, geduld is een schone zaak. Maar er is geen stilstand. Afgelopen weekend heeft er op ons verzoek een waardebepaling plaatsgevonden, om de huidige waarde van de grond en de gebouwen te bepalen. Op die uitkomst wachten we nog. Daarnaast ben ik druk aan het rekenen, want het geld dat je investeert, wil je toch ook op een zeker moment weer terugzien. Oftewel kan je je investering terugverdienen, is het rendabel.... De bank wil toch ook elk jaar een flink bedrag aan aflossing zien.En welke omzet moet je halen om niet binnen stippeltje stippeltje jaar failliet te zijn……. Mijn opleiding integrale bedrijfskunde komt weer eens van pas!!

En we hebben een termijn afgesproken: half december willen we er uit zijn!

Het is als een ketting waarvan de verschillende schakeltjes klaar liggen, maar die nog tot 1 geheel gemaakt moeten worden. Die schakeltjes zijn (emotioneel en financieel):

·Het te koop zetten van m’n huis: en dat is toch wel een hele stap, mijn paleisje waar bloed, zweet en tranen en ook veel plezier, vriendschap, rust en tevredenheid in zit (en er zijn al enthousiaste kijkers geweest)!

·In de huidige economische crisis opdrachten binnenhalen, zodat ik begin volgend jaar, voordat ik naar Portugal zou kunnen gaan, ook nog werk en inkomen heb.

·het vinden van extra financiering of misschien zelfs wel investeerders om naast de camping ook nog andere inkomsten te genereren.

·Het onderzoek en de uitkomsten in Portugal naar de vergunningen is in volle gang. Dat is een noodzakelijke schakel om de formele kant van het overnemen/kopen van een bedrijf te waarborgen.

·En zo is er ook nog een boekhoudkundig onderzoek nodig. En voor dat deel zijn we aangewezen op de advocate die we in Portugal hebben ingeschakeld, die daar gelukkig voortvarend mee aan de slag gaat en de weg weet.

·En zo……..zijn er nog veel meer dingen en ben ik blij dat ik een optimist ben J

·Mocht dit niet lukken……….wat dan…….. dus we blijven ook zoeken………..er staat steeds meer te koop (goed of slecht teken???)

En ondertussen ben ik (met veel plezier) trainingen “Je loopbaan in de schijnwerper” aan het geven, waarin ik de deelnemers vraag om met hun dromen en drijfveren aan de slag te gaan. Als voorbeeld vertel ik over m’n droom en hoe ik die aan het realiseren ben en dat levert ook heel bijzondere en bemoedigende reacties op! Zoals “jij hebt lef”……….goh ja maar, als je iets wil dan ga je daar toch voor, iets wat ik steeds vanzelfsprekender ben gaan vinden in m’n leven. Tsja, zoals mijn moeder weet en zegt: wat ik in m’n kop heb, heb ik niet in m’n kont. J En ik wil niet in Ik Vertrek, tenzij ze me flink sponsoren!!!

Het is dus nog steeds spannend en ingewikkeld soms ook wel. Maar het is ook inspirerend en het avontuur lonkt, ik zie me nog steeds op de camping rond lopen! En het idee dat ik daar niet meer hoef te reizen voor ik op m’n werk ben vind ik na wederom een ochtend met vertragingen bij de NS en de GVB wel heel aantrekkelijk!!

En oja…..ik heb nu ook het Skypen ontdekt, ben er nog niet helemaal enthousiast over, maar tis wel heel handig als je in het buitenland woont en gratis contact wil houden / bellen met het thuisfront, dus voordat ik vertrek……..allemaal aan de Skype J

En oja, Eu -ik in het portugees- (en die uitspraak……..oh, oh, ik denk dat Angelica me nog Eeuwig moet blijven helpen met die uitspraak, want het klinkt als eeoeww, ofzo) aprendo falar portugues!! En das ook nie eenvoudig nie!

Nou jullie zijn weer bijgepraat…….. en het wordt vervolgd!!

ADEUS, Karin

Reacties

Reacties

Inge

ach, herkenning, herkenning en ook al ligt mijn droom in 't boerenland op nog geen 10 KM hier vandaan, kan ik me er zo van álles bij voorstellen ! go for it girl !
liefs xxx

Ivy

Karin, het is groots waar je mee bezig bent en spannend maar je optimisme + ijver zullen je sterken. So go for it!!
Leuk dat je naast al die spanning nog de tijd neemt voor je weblog, kan ik meeleven!! Tot gauw Love Ivy.

Ria

Hoi Karin, het begint er aardig op te lijken.
Toch ook al kijkers bij je huis, dat is veelbelovend.
Hoop dat het allemaal gaat lukken. Heel veel succes!!!

Gre

Je moet altijd je eigen idealen nastreven tot je er bijna bij neervalt. Het is niet altijd de gemakkelijkste manier maar alleen dan kan je jezelf in de spiegel aankijken en denken: 'ik heb er echt alles aan gedaan'. Voor jou hoop ik dat het allemaal gaat lukken, voor de achterblijvers weet ik het nog niet zo...
Heeft het contact met Taxi idee nog iets opgeleverd?

carla

Hoi karin,
Het klinkt nog steeds allemaal spannend, maar het voelt alsof jij het wel overziet!! Wij willen graag Portugal ontdekken van de zomer, dus eh wij kunnen niet wachten om te gaan reserveren en hebben er nu al zin in!
Mits je wel leuke klussen voor Kaj te doen hebt en er ergens uitdagende mountainbiketochten zijn te realiseren.

Succes met de komende spannende weken,
wij volgen je met spanning,

Paul en Carla

Els

Als je de camping gekocht hebt kan je je misschien aanmelden voor deze website http://www.mijnkeuze.nl/hetroerom/index.php
Ik zou het niet nu doen i.v.m. kapers op de kust.
Succes!!!

Els

O, ja, ben al met jullie PR bezig hoor, veel van mijn collega's vinden het leuk! Ik hou ze op de hoogte en ze zijn heel geinteresseerd in een nieuw vakantie adresje. Je weet wij leven van vakantie naar vakantie in het onderwijs. In Portugal zijn er maar weinig geweest dus.... : )

petra

Je hebt goed op een rij, wat er ook gebeurt dit is vast een weg ergens naar toe!!
je bent heel goed bezig en ben trots op je!!

dikke zoen peet

petra

mocht je huis verkocht zijn en je zit nog niet in portugal ,kan je altijd bij me wonen.
liefs peet

Jannie

Lieve Kaatje,
Ik volg je in stille bewondering.
Enneh mijn LRA-netwerk is dolenthousiast om volgend jaar Ă©Ă©n van onze sessies in Portugal te doen :-)
Liefs,
Jannie

@allemaal

oh wat ben ik blij met jullie!!

Na het weekend wordt er weer een tipje van de sluier opgelicht! ;)

thx, K-tje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!