campinginportugal.reismee.nl

dag 4, het wordt officieel !!

Dag 4, quarta dia
Gisteren naar de meneer van de bank geweest, onze wensen neergelegd en hulp gevraagd van de bank ;), hij begreep het en moest ook wel lachen om deze introductie. Maar het gaat om een bedrag waarvoor hij toestemming moet vragen aan een andere meneer en dat is meneer de directeur. Kijk nou willen wij hem ook wel uitleggen dat hij tegen meneer de directeur moet zeggen dat die ja moet zeggen, maar goed we zullen de waarden en normen maar respecteren en afwachten.... Na deze kennismaking met het bankwezen, zijn we maar even in de mist en regen de Torre (de hoogste berg van Portugal, waar in de winter ook geskied kan worden en dat begrijpen wij nu wel, want boven -1993 meter- was het nat en 4 graden en de komende dagen gaat het daar al sneeuwen. Ook dat is Portugal. Maar goed, Floor, ik heb de sloffen ;)
Weer mooie dorpjes en plekjes gezien en dat moet je wel erg verliefd zijn als je het zelfs met regen en mist mooi vindt, en je ogen open hebt!!!
Gisteravond voor het astronomische bedrag van 14 euro gegeten bij Christina en we werden vreemd aangekeken toen ik vroeg of ze wel alles gerekend had (fles wijn, biertje, soep, eten, sla ….), jaha het klopte want het was het menu del dia, voor 7 euro p.p.
Daarna nog lekker op de bank gehangen en boekie gelezen!

Gisteren dus finance day, vandaag legal day. Vanochtend met Anita de boeken doorgenomen, vooral om te zien wat nou de kosten zijn en waar de inkomsten van camping en bar uit bestaan. Was trots op mezelf, had het allemaal aardig ingeschat! Al dat speurwerk bewijst zich, maar de post die het meest verbaasde..........de in- en verkoop van sigaretten. Zie het als service aan de klanten.........maar ja.......verdienen doe je er niks mee...... hoe principieel gaan we zijn??? Mieke????
Vanmiddag dus naar de juriste, het vinden van plekken hier is al een avontuur op zich. Adressen doen ze niet aan, je krijgt een beschrijving: tussen brievenbus en bushalte wacht ik op u......maar ja dan kijk je net de andere kant op, denkt die afslag te moeten hebben en mis......gelukkig wel bereik met de mobiel en uitgelegd dat we in het centrum, dus bij de kroeg staan en de opdracht gekregen terug te rijden naar die afslag.... en ja hoor ineens zie je het de brievenbus en de bushalte, toch maar goed dat ik ooit met m'n vader orienteringsritten heb uitgezet ;)

Mevrouw de juriste, een prettige, directe en ook hollandse die sinds haar 14e hier woont en haar rechten opleiding heeft gedaan heeft ons van advies voorzien en wil ons verder helpen (en wij vinden dat zij dat mag) en morgen ga ik de grote stap zetten...........een numero de contribuinte aanvragen..... het portugese fiscale nummer. Zij gaat mee, kan daarna met een volmacht dingen regelen namens mij en we gaan gelijk even bij de architect bij de gemeente langs om een aantal zaken te checken!! Nou het wordt wel heel officieel nu......

Net weer heerlijk gegeten voor weinig en nu nog ff relaxen...

En dan tot slot o tempo....chuva ((regen) en neve (sneeuw) op de berg.... ook dit is portugal!!!

Liefs, Thomas en Karin

Reacties

Reacties

Inge

En alweer stapjes verder ! Hartstikke goed joh ! Hahaha, rustig blijven inkopen ... ik steek d'er alvast eentje op. Liefs, xxx

adriane

ik vind het wel leuk, als ik op mijn werk kom, eerst even te lezen over jullie portugese avonturen! wat gaat het snel ineens; zoals je zegt, goede voorbereiding is het halve werk! doe je best.

Ivy

Zo,zo,zo...dat is pas echt vlotte vorderingen maken. Fantastisch jullie zijn geweldig!!! Proficiat, fijn dat je de juiste mensen weet te vinden om je op weg te helpen! Ga zo door, en zo te lezen hoeven jullie de hollandse jaargetijden niet te missen;). Ik kijk graag uit naar je volgende verhaal, gezellig! Love Ivy.

Mina Bakgraag

Tja, hoe principieel benne we, ik denk dat je baromzet hoger is als je Nico en Tine verkoopt, ze halen een pakkie, zeggen doe ff een Portje, hoppa je winst op dat pakkie is alweer binnuh. Je weet in Frankrijk kan je alleen een pakkie kopen bij de Tabac, dus wie weet verandert dat nog bij hullie op de camping. Dan zijn je principes weer gewaarborgd.

Hebbie aan de volgende dingen gedacht?
- wie is de man/vrouw die je gras maait en de bomen doet?
- welke gek staat elke dag om 7 uur in de receptie?
-2 keer daags de plee schoon, brrr, doe je thuis ook niet, hihi
- wie schiet mijn beren van de weg?

Lieverds gogogogo, wat blijft het allemaal spannend, we komen i.p (hangt van de tabak af) de eerste 3 weken van de vakantie, dus ik boek alvast een huissie voor 4 personen,

Mis je, liefs je nepzussie

carla

Hey globetrotters,
Het klinkt allemaal wel errug spannend zeg. Geweldig dat jullie al zo veel verder zijn in een klein weekje. En gelukkig regent het daar ook, anders raken jullie zo ontregelt...........
Succes verder van de week,

liefs, carla

Karin

vanochtend bank en gemeente aan het werk gezet en de bank wil meer zekerheid, maar wijst de aanvraag niet af, dus we blijven gaan en ik heb nu voor 6,80 euro de portugese nationaliteit, alles is te koop. nu nog inburgeren ;) Mieke: mannetjes genoeg hier, maar ja ze roken.l...

Martin

Ha die Kaatje en Thomas, koop ook even een Portugese nationaliteit voor mij want ik voel me veuls te Drents de laatste tied!
Jullie denken vast wel aan alles maar: check ook de rioolinstallatie/septic tank, voordat je straks een eigen zuivering moet gaan aanleggen. Kijk de correspondentie met de overheid ook na met je juriste of tolk: milieu, brandveiligheid, belasting...
Liefs en succes, Martin en Renita die ook al meeleeft met jullie

Fred van A

De HSL-adam-parijs gaat pas in 2010 rijden als alles mee zit. Zij hadden jullie aan moeten nemen voor die klus. Dan had ik al een paar jaar geleden in drie uur naar parijs kunnen reizen.
Ik vind het prachtig om jullie te volgen. Het is echt een spannend verhaal.

Gr Fred

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!