campinginportugal.reismee.nl

Het vakantiegevoel!

dat velen de afgelopen maanden hebben gehad hier op de camping hebben wij nu. Het is rustig, en wij doen nog wat kleine klusjes en trekken er ook lekker op uit. Weer nieuwe plekjes in de omgeving ontdekt, wij hebben ook even het vakantiegevoel!

De verhalen op dit weblog kwamen even stil te liggen, maar hier ben ik dan weer met een terug-en vooruitblik. We kijken terug op een goed en leuk seizoen, de maand juli was veel drukker dan vorig jaar en met onze charmante assistentes Hanne en Eline werd het voor de kinderen ook een geanimeerd verblijf. Piratentocht met Finy, Robin en Jonathan als piraat, waterballonnen-en sportwedstrijd, filmavonden, lekker eten en elke zaterdag BBQ. Er gebeurde veel, op een prettige en relaxte manier. Mensen die hier voor het eerst kwamen, mensen die onverwacht kwamen (bijv. Mirte, Paul en de kinderen, Hannie en Wout), mensen die de slechte zomer in NL ontvluchten en allemaal erg onder de indruk waren van de omgeving, de rust en ruimte, het weer, de gastvrijheid en vriendelijkheid van de Portugezen (en okee, ook van ons J). Het was om het Hollandse woord maar weer eens te gebruiken, gezellig!! Het is ook erg leuk om van vrienden die hier voor een tweede of zelfs derde keer komen te horen dat ze de verbeteringen die we zo gaandeweg aanbrengen waarderen en zien dat het er steeds beter uit gaat zien.

Begin augustus namen we afscheid van de extra ondersteuning, Finy, Eline en Hanna gingen elk weer hun weg. Gelukkig kwam Bram ingevlogen en kon hij ons weer met daad en raad bijstaan. Al die extra handjes zijn zeer welkom en worden gewaardeerd!!

Augustus is de maand van de Portugezen, wel weer goed weer voor m’n Portugees!…De 1e helft van de maand was het angstig rustig, crisis wordt er dan alom gezegd, maar uiteindelijk stroomde het in het tweede weekend van augustus in 1 avond vol, we wisten niet wat er gebeurde, er stond zowaar een file voor de ingang! En ach, dan draaien we ook nog even een BBQ voor 25 man….., zonder kok want die is begin augustus verder gaan reizen en onze andere rots in de branding Antero had die dag een feest, dus ach dat deden we er ook nog even bij….we worden overal zo handig in J

Daarna bleef het lekker doorlopen. Tot begin september waren Paul, Carla, Kaj, Oma Jannie, Remco, Thea en Steef er nog. We kookten bij toerbeurt en dat leidde weer tot overheerlijke maaltijden (Steef kunnen we je even lenen volgend jaar J) ?

Er is me vaak gevraagd deze zomer …. En is het nou wat je ervan verwacht….eigenlijk heb ik daar niet zo’n antwoord op. Nu we deze week weer lekker rondgetoerd hebben, nog lekker in het zonnetje rondlopen en we het werk op de camping combineren met uitstapjes en genieten van prachtige plekjes…….JA!! Maar als ik voor de zoveelste keer een bed verschoon en loop te poetsen, de was ophang…..dan denk ik is dat nou alles..maar ja als ik dan weer zie hoe mensen het hier naar hun zin hebben, tot rust komen, tevreden kunnen zijn met wat er is…dan is dat het wisselgeld en dan denk ik: dit is goed!! Dus ook iedereen die dit voor ons mogelijk maakt door te komen, te helpen,de camping en de plek te promoten, hartelijk dank!

Wij zijn volop bezig met plannen voor onze vakantie, in januari /februari (de camping gaat dan even dicht) maar gaan eerst nog even een tussenstop maken in Nederland. Thomas gaat eerst en dan lossen we elkaar af. Ik vlieg op 9 november, met m’n moeder die eind oktober weer gezellig komt, naar Nederland en op Schiphol stapt Thomas in het vliegtuig waar wij mee terugkomen. We zwaaien dan even naar elkaar. Fifi is dus niet alleen deze winter (want als we een klein camperbusje gaan kopen mag ze ook mee op reis). Eerlijk is eerlijk Fifi heeft weer alle harten gestolen deze zomer! En DEaanwinst in de bar…….een flipperkast…..klanten zijn niet weg te slaan (en dat is minder als ik om een uur of 12 wel de bar dicht wil gooien!)

We gaan verder met onze plannen realiseren. 1 opslagruimte voor al onze spullen zodat we niet eindeloos heen en weer lopen tussen alle opbergruimtes, het zwembad –in het voorjaar-, en liefst een balkon aan ons huis zodat we ook een privé-zitplekje buiten hebben!

Iedereen die hier geweest is: reuze bedankt en iedereen die nog komen gaat of die ik in Nederland weer ga zien……….: até logo! Tot ziens!

Liefs, Karin

Jolanda van George.

Leuk hoor !....dat het goed gaat.!
Geniet van de leuke dingen en neem het werk op de koop toe!(later personeel)Wij zouden ook wel zoiets willen maarjajeweettoch..

Groeten uit een warm Zaandam (28gr)

Ankie Peters

Heel leuk om dit allemaal te lezen, Karin. Wij denken in oktober te komen, maar dat is afhankelijk van onze andere plannen. Maar wie weet!

Groetjes van Ankie en Hans uit Amersfoort

Karin @Ankie

zou leuk zijn, dan laten we het zwembad nog even staan ;) ben benieuwd naar de andere plannen ........

@Jolanda: de kunst is idd om ervan te genieten anders blijft het maar werken...... :) zweetse daro

luus

Hey Katootje,
Heerlijk om dit zo te lezen. We blijven promoten hoor.
Lekker dat je moeder binnenkort weer komt. Kijken er naar uit hoor dat we jullie hier over een poosje weer eens kunnen zien. Praten binnenkort wel een keer bij. Veel liefs van Ino en Luus

mina bakgraag

ben zelf nu op rondreis in ut oosten haha, vandaar mijn late reactie, heb natuurlijk al veel verhalen gehoord via Carla. Fijn dat de toko goed draait. 9 november kom je yessssss, gezellig, dan maar bij beppen, geen idee of ik nog kan komen dit jaar, liefs jemezus

Erna L

Leuk weer een verhaal van je te lezen.Lekker dat de camping lekker loopt.Bij de klusjes het verstand maar even op nul,helaas hoort dat er ook bij.Ik weet nog heel goed hoe dat was toen wij het tennispark deden.Knijper op de neus bij de toiletten,zeker na een gezellige avond met veel bier,de heren zijn dan een beetje hun richting kwijt.Nog veel plezier.
groetjes, Erna.

adriane

Hoi karin mooie terugblik....... en uiteindelijk zit de rust toch in je eigen hoofd. ik word daar wel steeds beter in. groetjes

carla

Hey Karin,
Lekker weer een verhaal over jullie belevenissen te lezen. We hebben echt weer genoten. Het is en blijft een prachtige omgeving. Leuk was het om dit jaar ook eens wat meer te proeven van het Portugese kampeerleven. Het terras blijft toch het gezelligste terras in Europa. En met de lekkerste appeltaart en heerlijke likeur.
De paar regenbuien nemen we voor lief, ook dat moet je eens meemaken. Wouw wat een prachtig kolkende rivier.........kan er weer gezwommen worden!Geniet zelf nog van het lekkere weer en we horen graag weer over de nieuw ontdekte plekjes. Wie weet tot gauw, in Nederland dan. Veel plezier met moeder Jannie!!
liefs, Carla

@Carla

jaha, was ik nog helemaal vergeten te vertellen...de superlekkere appeltaart van Thomas! Is zelfs al als verjaardagstaart besteld!! Bolo de Maça in het portugees voor wie vast wil oefenen om het te bestellen :)