campinginportugal.reismee.nl

Vrolijk pasen!!

Jullie hebben al een paar weken geen nieuw bericht gehad, omdat nou ja, gewoon omdat....je ook hier routines krijgt die niet meer zo meldenswaardig zijn... Schoonmaken, bedden verschonen, de boel bijhouden, maaien, bardienst, op ontdekking in de omgeving en dat soort dingen. In de weekenden is de bezetting goed en er druppelen ook steeds meer enthousiaste kampeerders binnen. Het seizoen begint. En dat was vandaag heel duidelijk: 1e paasdag in Portugal (ze hebben er hier maar 1), maar ja het was mijn 1e Paasdag. Het is echt een feest- en familiedag hier. Het lijkt wel of iedereen weer uit z'n holletje komt, mooi aangekleed op stap. Paasprocessies met rinkelende belletjes, vuurwerk, nederlandse buren met een paasvuur (waar ik helaas niet naar toe kon door de drukte hier), gezellige bedoening bij de bar, drukke avonden (laat in bed), alles bungalows en appartementen bezet, weer nieuwe gezichten. HEERLIJK!!! Hard werken, maar ook genieten! En oja........op paasdag gaat de pastoor langs de huizen om geld voor de kerk (??) op te halen..........dus onze barman Tamanel moest even naar huis om acte de presence te geven

Wink

Als tolk geholpen voor een nederlandse man die zijn bloedverdunnende medicijnen was vergeten....op naar de apotheek en na wat praten en bellen hadden ze hier een vervangend middel voor hem. Hij reuzeblij en ik ook!

En onze kok Finy is woensdag na een lange busreis gearriveerd. Hij heeft elke dag voor me gekookt, wat een luxe!! Wat dat schiet er wel bij in als je zo in je eentje ronddart.

Fifi is loops en dat leverde vandaag ook woeste taferelen op, er stonden 2 honden op rij om haar te bespringen en aan de andere kant van de muur ook nog een reutje van 15 jaar oud! En het levert ook komische situaties op, omdat het hitsige reutje van de buurvrouw Vinni heet.....klinkt als....de naam van onze kok........en als ik roep Vinni weg, oprotten, rua, emborra dan wordt Finy boos, want hij is er net

Laughing

En ik word ook heel vrolijk van het idee dat Thomas nog maar 2 dagen verwijderd is van hier! Dinsdag hopen we hem hier te begroeten!! Boa Viagem Thomas!!

Ik wens jullie een goede 2e paasdag met zon enzo (toen het in NL heel warm was hadden we hier heel veel regen, zal jullie goed doen om te horen ;)) het is hier nu onafhankelijkheidsdag......ook het vieren waard!!!

En ik kijk uit naar de volgende gasten......Ino, Luus, Corina, Wim, Peter, Gré, Anne, Rosa, Olga, Dirk (tsja Gré het wordt toch een hollandse week vrees ik...........) die hier hun meivakantie gaan doorbrengen. Dus ik zal komende week weer veel anti-regendansen doen!!

Lieve groet voor jullie allemaal!!

Karin

Reacties

Reacties

Astrid

Heel herkenbaar: de routines die er in komen en die het lastig maken nog leuke blogjes te schrijven! Maar weer gelukt! En fijn dat het druk wordt op de camping.

Jannie

Heej meis, klinkt goed allemaal al die drukte!
Ben inmiddels ook aan het warmlopen om langs te komen....leek nog zo lang te duren en ineens is het al over twee weken!!! Laat die hollanders volgende week maar ff meehelpen met de antiregendansen :-)))

Dirk en Corina

Klinkt goed Karin, lekkere start zo voor je van het seizoen.
En die anti regendans moet je vooral niet vergeten te doen hoor!!
Tot zondag

mina bakgraag

fijn dat ut seizoen weer begonnen is, nu gaan voor de omzetttttttt, geef Thomas een knuffel van me als ie er is, niet vergeten,
eten ze daar ook eieren met de Paas? waar komt dat rare gebruik toch vandaan
knuf jemezus

@allemaal

Ik schreef dat het onafhankelijkheidsdag is vandaag maar eigenlijk is het bevrijdingsdag, Dia de Liberdade. In 1974 kwam een einde aan het tijdperk van dictator Salazar. De Anjerrevolutie...... zo hersentjes weer opgefrist ;)
Liefs, Karin en bedankt voor jullie reacties
En Mina......wat was je laat, kon je de eieren niet vinden? Hier eten ze volgens mij vooral paaseitjes met amandel erin, erg lekker!!

carla

Hej Karin,

Wat super dat je Portugees al zo goed is dat je hiermee weer een goeie daad hebt verricht.
Het klinkt allemaal weer erg goed, het wordt gezellig druk zo te lezen. Wij moeten nog 3 maandjes wachten!!
Fijn dat morgen Thomas arriveert, geef hem en Fifi een dikke knuffel, je gezinnetje is weer compleet.

liefs Paul, Owen, Kaj en Carla

Jacqueline

Knufje. Lijkt me leuk om oude gebruiken te zien. Hier mochten de paasvuren niet aan omdat het code rood is. Er zijn al aardig wat hectare in de fik gegaan. Hier wachten we echt op regen! Vandaag heb ik ons seizoen geopend met een sloeptocht door de grachten van amsterdam. En Ja Amsterdam is erg mooi met name van af het water.
Liefs Jacqueline

Jacqueline

Die het heerlijk vind om nog steeds die alledaagse dingen te lezen!

Erna L

Als ik dit weer lees vind ik het jammer dat ik nu niet naar Portugal ga.Ik hoop volgend voorjaar.Ik blijf dus met veel plzier je stukjes lezen.Veel plezier volgende week met de hollanders en doe Thomas de groeten.Heerlijk voor je dat hij er is.

Groetjes, Erna.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!