campinginportugal.reismee.nl

Gelukkig hebben we de foto’s nog

Laughing

Daar heb je vrienden voor, jaha, Frans Bauer stond even aan, zaterdagavond in de bar ;) Heel even maar hoor……Vrijdag kwam mijn broer Erik met z’n vrouw Caroline en nog 3 stellen voor slechts een weekend. 8 man op visitie!! Volle bak dus. De kinderen thuis gelaten, die waren het daar niet mee eens, maar dankzij Hyves en Facebook waren zij ook betrokken.

Vrijdag was het heerlijk weer en hebben we lekker buiten gegeten. Tamanel (de barman) bediende de BBQ (hij denkt vast dat wij NL-ers geen lapjes kunnen schroeien….) en we hebben heerlijk uitgebreid gegeten. De camping geshowd, diep onder de indruk waren ze….

Zaterdag was het zonnetje helaas verdwenen en stond er voor de jongens een fietstocht op het programma en ben ik met de dames richting Piodão gegaan. Het leistenen dorpje waar ze heerlijke likeurtjes verkopen. We zaten dan ook al vroeg aan de drank! Even gewandeld en aan de andere kant van de berg weer naar beneden (met de auto). Het geslinger door de bergen werd op de koop toegenomen, want dat leverde mooie plaatjes op! Het is nu zo mooi overal met allemaal witte bloesem!

Terug op de camping, waren de mannen al druk bezig met het hout dat her en der op de camping lag in het houthok op te bergen, wat een genot zeg zoveel hulp en enthousiasme! En dat werd beloond met een heus vuur, want jongens willen ook vuurtjes stoken! De koppeling van m’n auto had het begeven, maar Jan wist de auto in z’n één toch nog terug naar voren te krijgen. Tsja ik had dus even 3 kapotte auto’s (m’n Seat, een Renault die diende als vervangauto en een oude Peugeot die hier nog staat) en een kapotte motor…….hoe rijk kan je wezen…. ’s Avonds lekker veel voor weinig gegeten bij Cristina. En toen was het natuurlijk likeurtjestijd! Een gezellige avond in de bar, ook de lokale dorpsgenoten werden er vrolijk en blij van, er was weer leven op 3 Entradas!

Zondag hadden we ook een heel programma, we zouden de Torre opgaan. Maar het was behoorlijk mistig en dan heeft het weinig zin om naar boven te rijden. Dus op naar de waterval die ik laatst ontdekt had. We nemen broodjes en koffie mee…….Pasteis nata en aardbeien in dit geval! De jongens (want dat werden die mannen ineens weer) sprongen vrolijk over de rotsen, liepen eng langs de richel van de waterval, maar ut ging goed!!

De mannen (want eenmaal terug op de camping werden het weer stoere mannen die de handen uit de mouwen wilden steken) hebben me super geholpen door gras te maaien, met de bosmaaier aan de gang te gaan en een zootje puin op te ruimen. Ze wilden een weekend met activiteit, tsja als één van je vrienden dan een zus heeft met een camping in Portugal dan is er aan activiteit geen gebrek…..

Ik was en ben er superblij mee! Jongens nogmaals reuze bedankt. En de meiden…..die vermaakten zich ook, want het zonnetje brak door!

Cool

En toen kwam er al weer een einde aan het weekend, nog een soepie gekookt, lekkere portugese hapjes en een schaal patat erbij en vroeg naar bed (zij dus) want om 2.30 was het vertrektijd……dat was wat minder.

In de bar ging het nog even door, want de supermatch Benfica –FC Porto was op TV…..De meesten hier zijn Benfica-aanhangers. Maar FC Porto won, dus ik ben nu voor Porto!! De wedstrijd werd gespeeld in Lissabon bij Benfica, in het stadion van het Licht, Estádio de Luz, maar daar werd direct na de door Benfica verloren wedstrijd het licht uitgedaan zodat de Portista’s hun feestje in het donker moesten vieren. Een stadion van het licht zonder licht……..voetbal is ook hier oorlog…. Het leverde een goede drankomzet en een paar ernstig dronken mannen op, die zich gelukkig om 12.00 uur ’s nachts rustig door mij naar buiten lieten duwen……..pffffffff

En om 2.30 heb ik familie en vrienden uitgezwaaid en maar weer eens een traantje weggepinkt...Gelukkig hebben we de foto’s nog!! Ik zal jullie binnenkort ook mee laten genieten. En de formule Bed and Breakfast is goedgekeurd, want dat was een try-out afgelopen weekend. Betekende voor mij korte nachten maar ik heb het met heel veel plezier gedaan. Wat is het toch heerlijk als mensen het naar hun zin hebben!

Liefs, Karin

Fifi

En ik was ook heel blij met zoveel nieuwe vrienden en zoveel aandacht. Ik ben nu even slaap aan het inhalen, want tsja ik moet m'n vrouwtje toch in de gaten houden met al die rare mannen in de bar. Das hard werken hoor! Lik van Fifi!!

mina bakgraag

mooi verhaal weer, is Fifi me voor, poffer, hopen dat de bedrijvigheid zich nu voortzet, ik nu aan de koffie, knuf jemezus

Alfred

wat een leuke weergave van een, voor ons allen, fantastisch leuk en gezellig weekend.

luus

Heerlijk om het zo allemaal te lezen. Maar wat een hoogbegaafde hond heb jij Katootje. Dacht dat wij een knappe kat hebben, die deuren open kan maken. Maar een hond die berichtjes kan sturen, daar kunnen we dus niet tegen op. Tot over 4 weekjes. XXX

corina

Krijg er al meer zin in en die likeurtjes gaan wij natuurlijk ook proeven luus!!!

Carla

Wat een leuk verhaal. Super dat je gasten het zo naar hun zin hadden, je hebt ze goed verwend! Laat nu de verhalen ook in Olst maar goed doorklinken...........wij tellen af, nog 4 maanden, pfff
Veel gezellige gasten toegewenst!!!
liefs, Carla

Martin

Fijn weer van je te horen! Te gek dat je zoveel hulp hebt gehad! Liefs Martin

@allemaal

Jaha ipv we gingen van kroegie naar kroegie is het we leven van gassie naar gassie :) liefs, Karin

Marcel en Hermi

Karin,
We hebben een fantastisch weekend gehad, het ontbijt was perfect met de heerlijke geroosterde("zouteboter")broodjes van Tamanel, de lekkere likeurtjes met ijs van de barvrouw, de BBQ, de paprika's, patatjes, en de koude salade van de gastvrouw, het was perfect. Dit smaakt wel naar meer....
Dinsdagmorgen heel vroeg de broodrooster aangezet maar eerlijk is eerlijk die van Tamanel smaakten toch beter, s'avonds een likeurtje met ijs, je raad het al die van jou was .... beter. Nou Karin wij komen zeker een keer terug, en dan misschien toch maar ietsje pietsje langer.
groetjes van uit Olst

@Marcel en Hermi

Bedankt voor jullie bijdrage aan het gastenboek, ik zal het ouderwets overschrijven :) het is hier ook veel stiller zonder jullie en de nieuwe houtblokken liggen al weer klaar :) groetjes aan de kiddo's en de rest!! Karin