campinginportugal.reismee.nl

PRIMA VERA, PRIMA TEMPO!

LENTE, PRIMA TIJD!

JAHA, er zijn van die momenten dat ik snap dat ik naar Portugal verhuisd ben….maandag in het zonnetje (uit de wind) 30 graden!!

Cool
Lekker met Fifi naar het volgende dorp gewandeld, bijna zweten!!

Gisteren dan weer zo’n dagje Tempo Olandesa, zoals we dat hier noemen, grijs, miezerig, maar niet koud!

En vandaag….uh,uh, in de bungalows bezig geweest –kastjes pimpen- , dus weinig van gemerkt. Maar het is zacht, de mimosa bloeit volop en de bloesembomen lopen uit. Ook de eerste magnolia al in bloei gezien. De eerste frisgroene blaadjes aan de bomen, het is primavera!

Zo'n 15 / 16 graden overdag en binnen is het ook zonder jas weer uit te houden!! Muito bom!!

Na m’n weekje Nederland, het was echt speed-daten met iedereen en vele etentjes.... al weer bijna een week terug. De week in Nederland was leuk, te kort, maar we hebben de tijd efficiënt benut door met een grote groep uit eten te gaan (erg leuk!! bedankt dat jullie er allemaal waren en met Peter en Gré hebben we het nog dunnetjes over gedaan)! M’n moeders verjaardag was een prima dag om de familie en vrienden in Olst weer te zien. Alleen m’n zuzzie heeft een speciaal bezoek gehad, tsja, je zou bijna denken dat ze de sultan van Oman is J

Verder nog wat zaken voor de verkoop van m'n huis geregeld, Gré op weg naar een baan geholpen, kortom het was geen vakantie

Wink

En de week heeft ook 3 enthousiaste vrijwilligers voor de camping opgeleverd. Daar ben ik erg blij mee! Hanna en Eline komen in de zomermaanden en gaan een activiteitenprogramma voor de jeugd ozpetten / begeleiden en overige hand-en span/bardiensten verzorgen. En we hebben nog een enthousiasteling bij de buurvrouw gevonden! Een Zaanse buurtgenoot komt vermoedelijk al in april, wil een paar maanden blijven en ons helpen met opzetten van een kleine kaart en hij gaat ook zelf de keuken in, afgewisseld met wandelingen! Zweten zal ie ;) Het wordt een leuke zomer!! De eerste boekingen -ook van niet bekenden- komen ook binnen, dus dat geeft goede moed!

Tijdens mijn afwezigheid is de Roemeen lekker bezig geweest met bomen en takkenzagen (hout voor de volgende winter), het gras maaien en met de bosmaaier (die heb ik nog niet ter hand genomen) de hoge sprieten weggemaaid, dus de camping zag er keurig uit toen ik terug kwam! Lekker hoor!

Ik had me voorgenomen om in Porto de bus te vinden die naar Oliveira do Hospital gaat. Om 13.30 landde ik. Mmet de pest in m’n lijf omdat m’n koffer te zwaar werd bevonden en ik alsnog moest betalen bij Ryanair. 1,5 kilo teveel terwijl ik de koffer bij m’n moeder had gewogen en op een keurige 9,8 kilo uit (-10 kilo mag-) En ik had nog meer de pest erin toen ik nadat ik m’n koffer alsnog bij de bagageband had afgegeven zag dat een italiaan met 10,9 kilo door mocht. Dan had ik wel even 2 truien over elkaar aangetrokken…….leer voor de volgende keer….ook goedkoop vliegen met Ryanair moet je leren… Met de metro richting centrum, naar het station waar dichtbij het busstation zou zijn. Na enig rondlopen en navragen, moest ik toch bij een ander station zijn, dus maar weer de metro in. Bij het andere station zeiden ze dat het een klein stukje omhoog was en dan zou ik het vanzelf zien…lopen, lopen (heej, het hotel waar ik met m’n moeder en Mieke heb gelogeerd), oh dan weet ik het wel……huh, toch niet….geen busstation te zien. Dan maar weer terug naar het eerste station bedacht ik en dan maar met de trein naar Coimbra…..toch maar niet, de trein komt vermoedelijk pas aan als de bus naar OdH al vertrokken is…..pfffff wat nu, inmiddels is het kwart voor vier en om half 5 zou de bus vertrekken……Volgens de jongen op het station was het maar een klein stukje lopen, kreeg een kaartje mee, erg aardig maar jaja….. ik ga verstandig doen, en ik neem een t axi. Die levert mij keurig bij het juiste busstation af en daar aan gekomen blijkt het toch op een andere plek te liggen dan die de jongen bij het treinstation had aangegeven. Kortom, ik weet nu het busstation te vinden, dankzij de taxichauffeur. En ik heb nu een kaartje waar ik het op kan aanwijzen. Alles voor de klant J Misschien is de trein toch makkelijker uit te leggen……

En Fifi……ze sprong me zowat omver toen ik weer terug was!

Tot de volgende keer!!

En de teller tot Thomas z'n komst stond vandaag op 45 dagen!

Liefs, Karin

Reacties

Reacties

mina bakgraag

Jaaaaaaaaaaaaaaa ben de prinses van Oman hahaha, was ff zellie sus, ff bijbeppen en bijtanken, eten bij de Griek was ook top, ik nu w88 op de icd, dan najaar vliegennnnnnnnnn
kus jemezus

Hanna

Hallo Karin,

leuk dat je me hiervoor uitnodigt. Ik had hier al eens vaker wat van je gelezen mr naar aanleiding van je mail nog niet aan toe gekomen..
Leuk om op de hoogte te worden gehouden:)! Ik zie er erg naar uit om die kant op te komen.. Als ik zo uit mijn kantoorraampje droom , dromen over een leerzame, mooie zomer! Maar eerst nog even me richten op het leventje hier en mn hersens kraken op mn onderzoek. Voorjaar wordt ht hier al een beetje, maar dat weer daar klinkt beter !

Succes met alles ! Gr. Hanna
ps ik ga even uitzoeken of ik kan linken dat ik in mijn mailbox een update krijg wann je een nieuw verhaal plaatst

Lucienne

Het was idd erg gezellig en het vloog voorbij. Je zussie heeft het dan wel druk gehad. Deze week ook nog de koningin op visite. Nog een paar weekies en we komen alles met eigen ogen bekijken hoor. Ben zo benieuwd. Dikke knuf van Luus

Jacqueline

Heerlijk verhaal en ook mooie lente foto,s.
Tot snel weer lezen en ziens.
Knuf jacqueline

erna L

Mooie foto,s.Ik hoop volgend jaar ook naar portugal te komen.Wil dan bij Angelica langs en als het kan ook bij jou.Dit jaar wordt het Ierland.

Groetjes,Erna.

Quinta

ik heb nu al zin om ernaar toe te gaan maar mijn moeder wilt dat dit jaar niet dat vind ik erg jammer ik zou graag willen komen en met de kano`s varen en natuurlijk naar het lekkere weer toe (:
hoe gaat het met fifi
met ons gaat het goed we hebben veel zin in de lente wat al aardig begint te komen
mijn moeder werkt veelste hard we zouden veel beter ff langs kunnen komen zou haar goed doen
groetjes Quinta en tot snel !!!!

@Quinta

zal ik haar proberen om te praten?? De tent is nog vrij :) Leuk dat je zo enthousiast bent!! Met Fifi gaat het prima, ze gaat waar ik ook ga, behalve toen ik naar Nederland ging. Toen werd erop de camping goed voor haar gezorgd!! Groetjes, Karin

Martin

En haalde je die bus nog?
't Is dat motorman luierman (let op de r) wordt, anders was ik alweer onderweg... Vandaag eerste motordag hier, graad of 15. Renita had net leuke trouwjurk gezien in webshop, wou bestellen en toen opeens wastie uitverkocht :-((( Dus die zit nu op de bank te balen. Weet iemand nog een leuke webshop voor positietrouwjurken?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!