campinginportugal.reismee.nl

Plannen zijn er om veranderd te worden….

Nee schrik nu maar niet, ik heb de camping niet verkocht, m’n huis wel (het voorlopig koopcontract is getekend) en Thomas blijft ook niet bij z’n baas, hij komt hier naar toe!

Maar waarom deze titel……..omdat je hier eigenlijk een enorm goede leerschool hebt in niet plannen. Portugezen doen het niet, dus waarom zouden wij het doen. Het is aan andere kant ook wel weer een kwaliteit die gewaardeerd wordt, zo heeft onze barman mij bekend. Hij vindt het prettig dat ik zo goed georganiseerd ben. Dat vind ik zelf ook prettig J Zo rijd ik het liefst maar 1 x in de week naar het stadje en doe daar dan alles wat nodig is (taalles, boodschappen, bank, boekhouder). Maar ja het is Portugal, dus ik kan wel plannen, maar de andere kant doet dat niet, dus tsja…..dat betekent dan soms toch extra ritjes. Bijvoorbeeld omdat de man die je bij de bank nodig hebt op vakantie is en op de dag dat ie terug zou komen toch niet terug is gekomen (gelukkig hebben we eerst gebeld). Of omdat de gemeente vandaag belt en folders nodig heeft, mee wil nemen naar –let op- jaarlijkse toeristische beurs die volgende week begint……..huh……pfffffft, dus bel je een week van tevoren. Vandaag maar even snel een folder aangepast en dan donderdag (mijn dagje uit ;) op zoek naar een kleurenkopieerder……. En dan afleveren die handel (oja waar?? Even bij de collega’s hier in de buurt navragen, want die zijn ook gebeld). Of de Roemeen die vandaag zou komen voor wat klussen, maar niet kwam. Of de werkmannen die vandaag weer zouden komen, maar niet kwamen (dus voor niks al die bedden opgemaakt). Of Lorenzo die vorige week al de nokstukken op de bungalows vast zou zetten en die niet kwam en uiteindelijk vandaag (toen het regende) nog even kon helpen, maar ondertussen was ik zelf al het dak op geweest…….Moet je alles zelf doen??

We gaan deze week met 4 Nederlandse uitbaters hier in de buurt om de tafel om te bespreken hoe we kunnen samenwerken, elkaar versterken. Alle 4 een andere business (hotel, B&B en wij met de camping), dus je hoeft elkaar niet in de wielen te rijden, maar misschien kunnen we een leuk programma bedenken waardoor mensen dit gebied gaan ontdekken en voor ons allemaal belangrijk langer blijven! Kortom ook aan de marketingstrategie wordt gewerkt.

En ach net zo makkelijk sta ik te snoeien…Antero heeft een deel van de olijfbomen gedaan, de druivenstruiken zijn gekortwiekt. Waar ik in Zaandam een middag bezig was met m’n heg, is dat nu een week (elke dag dat het kan, een stukje). En dan tada…..ook lekker fikkie stoken, de snelste manier om van je blad,takken etc af te komen en het mag hier!! Beetje raar in zo’n land dat in de zomer geteisterd kan worden door bosbranden…. De regel is dat je in het najaar na de eerste regen buiten mag gaan verbranden…….tot……tot……daar zijn de meningen over verdeeld, ergens tussen half april en half mei, ook afhankelijk van het weer. Dus ik bewaar nog wat voor een Paasvuur!

Komende week wordt er erg veel regen voorspeld, dus ik ben maar met de binnenboel begonnen (papierhandel enzo)…….zou dan deze week de laatste verhuisdoos uitgepakt gaan worden?

Volgende week donderdag ga ik een weekje naar Nederland, voor de verjaardag van m’n moeder! En de belasting L en nog wat dingen voor m’n huis regelen (heeft nog iemand een huurhuis voor de huursters?) en een etentje om weer veel vrienden te zien !

En ook hier het nieuws en de revolutie in Egypte gevolgd! Spannend en erg benieuwd hoe het nu verder gaat!

Vandaag dacht ik de eerste keer sneeuw te zien op de Colcurinho, de berg waar we op uitkijken, dus dan wil ik voordat ik naar NL ga hier nog even sneeuw zien en naar boven rijden!! Toch maar even plannen

Wink

Alle goeds voor jullie!

Liefs, Karin

En oja dat moet ik ook nog bekennen.... ik heb een frikandel gegeten......bij een nederlands stel dat hier een Quinta heeft en Hollandse avonden organiseert. Ik ging voor de filet americain (die heerlijk was) en nam als toetje een frikandel speciaal. HEERLIJK! En daarna naar de film (engels met portugese ondertitel) jaha mfrauw was een avondje uit!

Reacties

Reacties

Jacqueline

KLINKT ALLEMAAL GOED. HET LIJKT OF JIJ GEEN BUSINESS BOOTCAMP NODIG HEB. GA DAAR MORGEN NAAR TOE. KIJKEN WAT NISANDEH MIJ WIJS KAN MAKEN. IK HEB SLECHTS EEN KLEIN TOKO-TJE!!!!
LIEFS JACQUELINE

mina bakgraag

Gelezennnnnnnnnnnnn en nu op pad,
liefs jemezus

Fred

Fikkie stoken??
Pas wel op want je bent net alles aan het opbouwen!!
Ik geniet van je verhaal. Ik zou ook wel wat losser wilen komen maar de omgeving in Nederland laat dat niet toe. Als je zegt dat er morgen ook een dag is staat iedereen je gek aan te kijken. Wij moeten het doen met de dagelijkse stres. We kijken wel uit naar de zomer dan kunnen we een paar weken nergens aan moeten denken. lijkt me lekker om dat in Portugal te doen.

@Fred

We zijn goed verzekerd hoor.....en anders bel ik je collega's de bombeiros hier! En we hebben een prachtige antieke brandblusser, plus nog 18 brandblussers en waterslangen.......dus dat gaat wel goed! Kom maar gezellie hier relaxen!

carla

Klinkt goed hoor, wat ontstressen kan geen kwaad!! En het helpt je om goed met de Portugezen om te kunnen gaan. Wat zal het weer heftig worden, een weekje Nederland!
Misschien weet ik iets te huur, een collega vroeg het een paar weken geleden of we iemand wisten voor haar huis..........ik zal haar mailen.
Zo en dan nu maar eerst eens jemezus bellen........
liefs, carla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!