campinginportugal.reismee.nl

Een heel nieuw jaar in Portugal

Januari in Portugal….

Jullie geloven me vast niet, maar ik ben ernstig aan het nadenken over de plek waar ik volgend jaar in januari en februari ga overwinteren. Het doet hier momenteel zeer Hollands aan met zware regenbuien.Het is niet koud, zo'n 15 graden maar erg nat. En Thomas is afgelopen dinsdag weer terug gegaan, dus ik ben hier weer Remy met Fifi...

Frown

Deze week had ik 3 wasmachines met handdoeken……kan nu niks buiten drogen, dus het hele huis staat vol met wasrekjes. Niet droog te krijgen. We halen allerlei kunstgrepen uit met ventilators aan, de wasrekken voor de kachel zetten, maar het droogt tergend langzaam (3 dagen ongeveer…..). Dus ik ga maar eens sparen voor een wasdroger!

Onze eerst Kerst (Natal) en Oud en Nieuw (Passagem de Ano) in Portugal…

We hadden een bak lasagne ingeslagen, wat sla en we zouden wel zien wat het zou worden. De bar open op 1ekerstdag en maar zien hoe het gaat, was ons motto. We hadden lekker een bank voor de kachel in de bar gezet en laat maar komen!

Nou we werden verrast doordat Meta en Antero hadden bedacht dat ze kerstavond en kerstdag (2ekerstdag kennen ze hier niet) graag op 3 Entradas wilden doorbrengen, met familie en vrienden. Dus op 1ekerstdag zaten we met z’n 12-en aan tafel en op kerstavond met z’n 7-en. Antero was weer een enorme keukenprins, en we hebben heerlijk gegeten (en de week daarna ook nogJ).

Op oudjaarsavond werden we verrast doordat de stamgasten, de localo’s,hadden bedacht dat ze wel met z’n allen een speenvarken wilden aanschaffen om die dan gezamenlijk in de bar te eten (met sla, patat en soep vooraf). Iedereen nam ook nog iets lekkers mee voor het toetje. Zo zaten we met een mannetje/vrouwtje of 20 aan tafel! (en heb ik nu nog steeds restjes taart).

En met dank aan de zus van Thomas (Els) hadden we oliebollen. Vanaf nu heet ze Irma Oliebol (Irma betekent zus inhet Portugees). Het was heerlijk weer die dag (graadje of 16 en zon, jaha, dat is wel lekker!!), dus ze kon lekker buiten staan bakken!

Om 00.00 uur de champagne open geknald en lichtelijk ontroerd mijn eerste nieuwjaarszoenen in Portugal uitgedeeld! Feliz ano novo!! En DJ Diniz deed daarna enorm z’n best om de swing er in te krijgen, maar dat wilde niet erg lukken….ik heb wel gedanst hoor, met de DJ!!

Verder hebben we de afgelopen weken weer diverse klusjes gedaan, doet de ventilator van m’n houtkachel het nu (en wordt het lekker warm binnen), hadden we een kapotte verwarmingsketel bij de appartementen (sjit net voor het weekend dat alles verhuurd was). Toen eenmaal duidelijk was wat het euvel was en bekend was dat er een nieuwe printplaat in moest….bleek dat deze alleen bij een zaak in Porto te krijgen was. Dus Thomas is even op en neer naar Porto gereden…….Dat alles met de superhulp van Ben, onze elektricien.

Ik heb 200 bloembolletjes gepoot langs de oprijlaan, en ik ben erg benieuwd wat er wanneer boven de grond gaat komen!! En ik heb nog zaad meegenomen om 300 lavendelplantjes te kweken! Achter de bungalows wil ik een lavendelhaag maken. En de rest van de benodigde plantjes ga ik met buurvrouw Ingrid hier uit de bossen halen, daar groeit wilde lavendel.

Toen we terugkwamen vanuit Nederland keek ik er erg naar uit om Fifi weer te zien en sjit, ze lag niet in d’r casa toen we bij het huis aankwamen….Haar naam roepend, kwam ze ergens uit het houthok gekropen. Ze heeft zeker 5 minuten staan dansen en springen, zo blij was ze. Ze was ook ernstig afgevallen (nee ze had geen puppies geworpen ;)).En er was een boom omgewaaid tijdens onze afwezigheid….gelukkig geen schade aangericht en hebben we weer wat hout om te stoken (we drogen het voor en in de kachel). En Thomas heeft een begin gemaakt met het wegsnoeien van bramenstruiken, op het dak van de wasruimte en de cozinha staand.

HUMOR….TAAL

Ik was gisteren bezig met de website en ik had de Nederlandse tekst door de vertaalmachine op Google gehaald. Ik liet de tekst vanochtend aan Tamanel, onze Portugese barman, lezen en hij begreep er bijna niks van

Undecided
.In het Nederlands heb ik bijvoorbeeld geschreven dat je in de dorpen de mannen op muurtjes ziet zitten om met elkaar te praten. Muurtjes werd vertaald met “paredes” wat eigenlijk muren of wanden betekent, je weet wel van een huis.... dus hij zei dat het toch echt onmogelijk was, je kunt niet op een muur (wand) zitten. Dikke pret dus.
Laughing

En een tijdje terug zette ik een schaaltje met olijven bij een paar mensen neer, en ik zei faz favor, oliveiras….uhuhuh, .......dat betekent dus dat ik olijfbomen neerzetteI.p.v. olijven (want dat zijn azeitonas)......tsja dat zal ik ook nog lang moeten horen! Kortom je moet ook niet al te overmoedig worden als je een nieuwe taal leert!

Promotie-acties voor het komende jaar

De eerste boekingen vanuit Nederland komen binnen, daar ben ik erg blij mee!

En we doen het volgende aanbod ;): de eerste!!!die ontdekt wat er niet klopt in onze nieuwjaarskaart (zie vorig verhaal) krijgt 1 nacht gratis!! (Mina Bakgraag is uitgesloten van deelname, evenals de anderen die ik het al verklapt heb…..)

En we starten komend seizoen jaar met de “vertel het door”-actie.Het werkt als volgt:

Als je hier verblijft krijg je bij vertrek een kaart mee. Als je die kaart aan iemand geeft die ook hier gaat verblijven, dan krijgt die persoon 5% korting!

Nog andere suggesties voor acties die meer klanten opleveren zijn van harte welkom!

Gelukkig zijn door de week de bungalows nog steeds bezet door de werkmannen! Ik had wel enorme meelij met ze deze week, met hun doorweekte kleding moeten werken. Kan iemand een handeltje regenpakken opsturen, want volgens mij hebben ze dat hier nog niet uitgevonden....

En.........vind ons leuk, ook op facebook!

http://www.facebook.com/pages/Camping-bungalows-Ponte-das-Tres-Entradas-Portugal/127100907347449

Beijinhos, kusjes, Karin

En oja natuurlijk........ik heb op Lenny gestemd bij The Voice of Holland, m'n oude overbuurjongen, wat een kanjer!!

Reacties

Reacties

mina bakgraag

Jee wat een verhaal weer, das flink balen die printplaat, buiten dat Thomas er een eind voor moest rijden, kost het ook nog wel wat.
Begrijp dat Fifi de bijnaam Bifi niet meer waardig is? hihihi
Fijn dat de feestdagen leuk verlopen zijn, je bent nu wel aan je stand verplicht om volgend jaar daar ook te vieren,

Lieverd of te wel Remi met Fifi tot schrijfsss
kusjemezus

Luus

Wat een verhaal meis. Even een printplaatje halen. GRRR!!! Wel gezellig zo met oudejaarsavond.
Maar ik ga voor die hoofdprijs hoor. Sinds wanneer hebben jullie daar walrussen in Portugal???? Ik kom dat in mei toch even controleren. En dat weer, daar worden we allemaal niet vrolijk van. Hier ook takkeweer. Fifi is nu niet meer bij je weg te slaan denk ik. Lieverd tot schrijfs/bels/mails. Dikke knuffel.

mineke

een heel gelukkig nieuw jaar: zakelijk en privé

Erna L

Hallo.
Net je verhaal weer gelezen.Brrr al die regen,lijkt inderdaad wel hollands.Kerst en oud en nieuw zag er erg gezellig uit,dus lijkt het mij nu wel erg eenzaam.Gelukkig dat je fifi hebt.Hou je taai,tot het mooie weer. Groetjes, Erna.

Floor en Quinta

Feliz Ano Nova, waar ik nog benieuwd naar ben, was er bij jullie vuurwerk, ondanks dat ik zelf eigenlijk geen vuurwerk aanschaf, vond ik de oud en nieuw vieringen altijd wat kaal in Portugal zonder de gebruikelijke ah en oh's bij het vuurwerk.
Na januari begint bij jou de lente hoor, dus nog even doorbijten en proberen het wat behaaglijk te stoken, daarna winteren wij nog door tot begin april en ben jij al heerlijk overdag buiten aan het klussen en die 250 bollen de grond aan het uitkijken, wordt vast top.
maar een droger in deze tijd lijkt mij geen overbodige luxe en die werkmannen lijken me ook wel top dat weer terug zijn op het honk.
liefs Floor en Quinta

Carla

Gelukkig, Fifi is er nog, ik maakte me best wel zorgen. Ze heeft waarschijnlijk toch gedacht dat er geen beter thuis is. Braaf hondje.
Maar even over de nieuwjaarskaart, zwemt daar nu een walrus in de Alva??
Hij ziet er overigens wel heel mooi uit, zeer stijlvol!! Kunstwerkje Mieke!
En wat hebben jullie een leuke ontvangst gehad met Kerst en Oud & Nieuw, klinkt super!
We kijke weer uit naar onze vakantie bij jullie,

liefs, Carla, ook namens de boys

Kvande camping

jaha een walrus............ze liggen hier helemaal in een deuk toen ik het liet zien op de nieuwjaarskaart!! En Carla en Luus hebben een kadootje verdiend!!! Licor BeirĂŁo???
En het is nu overdag echt heerlijk als het zonnetje schijnt, niet te geloven dat je in januari al weer buiten zit...schijnt ook wel uitzonderlijk te zijn voor hier!
En @Floor........nee vuurwerk, nada niente niksie twee knallen en Fifi ging enorm blaffen, maar dat was het. Je kan het hier ook niet kopen, wordt door de gemeente geregeld, nou hier niet dus......
Beijinhos, Karin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!