campinginportugal.reismee.nl

Portugal en winter

Jaha, ik weet het, bij jullie gaat het al weer over de Elfstedentocht, voldoende strooizout, winterbanden....

Hier houd je binnen je jas aan, verwarm je de glazen voor de rode wijn in het spoelmachientje of met warm water. Ik snap nu dus waarom ze hier geen kapstokken hebben, en hoe de glühwein hier wordt gemaakt!

En stoken met beleid, de houtkachel aan, gloeiend houden en de CV die ik ook heb, maar op peperdure stookolie werkt, en heel veel verbruikt als je het 20 graden zou willen hebben, heel zuinig telkens 2 uurtjes per dag aan tot het zo'n 16 graden is en de rest doet de houtkachel dan wel. En daarvan moet de ventilator nog aangesloten worden, die blaast de warme lucht de kamer in. Helaas hebben de jongens die de pijp monteerden er niet aan gedacht de electriciteitsdraad voor dat ding ook aan te sluiten. Beetje jammer......klusje voor de kerstvakantie van Thomas. Tsja en verders heel ouderwets: 2 truien en dikke warme sokken (jaha, die m'n oma gebreid heeft ooit!!) aan. Ach ut went!

Maar als overdag de zon schijnt dan is het nog steeds heerlijk toeven buiten. Heb deze week al 4 aanhangwagens vol met blad weg gekard naar het achterveld, waar het verder mag slinken... Boomtakken gesnoeid, een omgeknapte mimosaboom die op de telefoondraden hing, met Lorenzo samen gezaagd, boodschappen gedaan, hulp geregeld voor het schoonmaken van de bungalows die nog af en toe verhuurd zijn. Kortom......druk, druk, druk!! En de boekingen voor de jaarwisseling stromen ook binnen, dus dat is mooi!

Nou nog een paar dagen en dan is het inpakken en wegwezen. Nog even een puzzel hoe het te doen met het vervoer, de opvallende Seat in Porto parkeren, de andere auto die vandaag niet goed wilde starten, meenemen, met de trein vanaf Coimbra, me laten brengen, nou jullie snappen het al luxe problemen!!

Nou komende dagen zal ik me nog storten op het winterklaar maken van de camping, laatste maaironde, nog een rondje blaadjes doen en de koffer inpakken!! En oja hier ligt ook al sneeuw hoor, op de Torre is een wit laagje te zien!

Nou lieverds, tot volgende week, denk niet dat ik iedereen die op de mailinglijst staat ga zien, maar toch, hoop velen te zien, uit te rusten en te tennissen!!!

BRRRRRRRR het wordt kouder in Nederland hoor ik hier op het RTL-nieuws...... STERKTE met krabben ;)

En het laatste nieuws over Fifi......ze is nu aan het wennen in haar buitenhok, die nu binnen in de gang staat, ik zie nog geen uitstulpen tietjes of buikjes, dus ik denk dat ik nog geen Oma wordt! Ben benieuwd of ze 3 weken zonder me kan en hier blijft of vertrekt.....er zal goed voor haar gezorgd worden (op z'n portugees, 1 x per dag eten en buiten blijven...., maar ze kan de deur van de bar al met haar neus openduwen!!! Stoer hé!!!!)

LIEFS!!! Karin

(gek dat jullie daar nu ws al bezig zijn met Sinterklaas enzo..........kennen ze hier niet!)

Reacties

Reacties

Ankie Peters

Ha Karin,

Hans en ik hebben het ontzettend fijn bij je gehad in oktober. We zijn van plan om volgend jaar weer langs te komen. Alvast een fijne tijd in Nederland toegewenst. En je verhaal over de olie/houtkachels en vooral een dikke trui en warme sokken (lekkere warme kruik?) zijn voor mij zeer herkenbaar....zo kan het toch ook?

Lieve groetjes van Ankie en Hans

mina bakgraag

ik zal duimen dat Fifi blijft
ja ut wordt steeds kouder, vanavond al wat geijzel gehad en ik had klein feessie werk, maar goed thuis gekomen
nou lieverd ik ga je gauw ziennnn, liefs jemezus

Martin

Lieve K, klinkt toch heel erg als een ouderwets romantische "pastorale" vakantie, ondanks de kou. Fijn dat je boekingen hebt bij de jaarwisseling! Ik had er graag bij willen zijn maar ik moet helaas naar Bretagne :). Heeft Fifi een lekker warm kleedje op haar bedje?

Renita

FIfi moet blijven hoor, zeg dat maar tegen haar, ze vindt geen beter kosthuis, geen mooier appartementje en geen liever baasje. Krijgt ze bij jouw afwezigheid wel dagelijks aaitjes van de heren??
Nou, alvast goeie reis en tot in december!!

Jacqueline

Lijkt dan wel of de hele wereld in de greep van de kou is. Vandaag in beijing weer buiten getraind. En ik moest na anderhalf uur echt naar huis om weer warm te worden. (was -2) Hier bij marieke is er een soort centrale verwarming. Hetgeen betekend dat je het niet zelf kunt bepalen. (alleen met een kacheltje erbij) het is loeiheet binnen nu want het is nog niet echt winter! Als het zonnetje schijn is het ook lekker buitten dan is het waarschijnlijk net als bij jou goed toeven buiten. Maar taijien doe je als de zon nog niet echt te zien is die is pas rond negen uur tezien boven de bomen en de huizen.
Hoop dat ik een van de gelukkigen ben om je te zien als je weer in nederland bent. liefs en een vliegzoen Jacqueline
P.s. Fifi blijft wel want ze is nu al zolang bij jou. en als ze af en toe ook buurten kan in de bar zit het wel snor.

carla

Hoi lieve Karin,

Nog effies en dan heb je vakantie, dusss geniet van het weerzien iedereen en rust lekker uit.
Laat het werken maar even aan de heren over.
En Fifi zal op het huis passen!!

misschien tot gauw!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!