campinginportugal.reismee.nl

TROTS!!!

Ben helemaal trots op mezelf!! (en natuurlijk met grote dank aan Ana, m'n taaldocente!!) Heb vanavond m’n eerste gesprekje in het Portugees gevoerd! Heel leuk om te merken dat ik de taal begin op te pikken, woorden ga plaatsen, zinnetjes kan maken en de gesprekspartner sprak rustig en eenvoudig, maar toch!!! Een heel gesprek gevoerd over allerlei mooie plekken in de omgeving (die ik nog niet ken), mooie plekken in Portugal (die ik ook nog niet ken) en mogelijkheden om subsidie te krijgen en hoe lastig het is om toestemming te krijgen als je iets wilt wat afwijkt van het “normale”- zo doen wij dat al jaren hier.

En vandaag was er ook al iemand die me de weg vroeg….pfff… dat was te moeilijk!! Ben ook even het dorpje Santa Ovaia ingereden, tsja, ik schijn er te wonen, maar in het dorpje, uh gehuchtje, was ik nog niet geweest. Via het kerkhof, naar de kerk, naar beneden…….doodlopende weg……(tsja vreemd dorpje....)...maar wel prachtige uitzichten!! En een mooie plek gezien om te gaan wonen en het huis stond nog te koop ook……..pffffff nog maar ff niet…..

Gisteren een vakantiehuis voor Fifi gebouwd, want als ik straks weg ben, moet ze toch een beschut plekje hebben. Ze ging er helemaal uit haarzelf in liggen vanmiddag, heel bijzonder!!

En nadat ik hier nu 5 maanden ben……heb ik kennis gemaakt met de buurvrouw ietsje verderop. De eigenaresse van het reutje dat Fifi heeft besprongen. Was ook erg leuk. 2 minuten verderop en weer een totaal andere plek, met andere uitzichten. Wowwwwwwww! Als ik zelf even vakantie wil ga ik bij haar een kamer huren

Wink

En Thomas z’n herstelvakantie is voorbij. Met dank aan de TAP en de weersomstandigheden heeft zijn terugtocht slechts 1 dag langer geduurd. Eerst werd het vliegtuig afgevoerd en vervangen door een klein dingetje voor 50 personen. Die landde in Parijs-Orly omdat ze niet verder konden vanwege de mist in Nederland (of zoiets) en in Parijs was geen hotel te vinden voor 50 mensen (wie gelooft dat nou) en dus vlogen ze maar terug naar Porto. Om middernacht was Thomas dus weer in Porto en mocht overnachten in een luxe hotel……De volgende dag om 16.30 alsnog vertrokken en thuis gekomen… Tsja mensen, het valt dus best wel mee met de NS

Surprised

Nou ik tel af…. De 29ste (of de 30ste als het net zo gaat als met Thomas) naar Nederland (via Madrid, dus tsja, wie weet nog een nachtje Madrid dan….) het is gek hoor om naar je eigen land te gaan, het is geen vakantie, het is ook niet meer mijn thuis, hoewel….ik kijk er erg naar uit om iedereen weer te zien!! Maar wat het zwaarste is van emigreren is toch wel het telkens afscheid nemen. Dat kan je van te voren niet bedenken, in Nederland had ik daar nooit zo’n moeite mee. Maar doordat de afstand nu een stuk groter is en het afscheid voor langer is, is dat toch moeilijker. En tsja…..ik hoop dat m’n maatje Fifi op me blijft wachten! Toch ook bijzonder hoe je in korte tijd gehecht kan raken aan zo’n beestje (en zij ook aan mij…jaha…tuurlijk ik geef haar eten en een thuis, maar toch……)

Nou dat was het weer voor even…

Het werk op de camping staat in dit jaargetijde in het teken van ……….bladeren ruimen……..erg zinloos werk en ik vind het geluid van droge bladeren waar je doorheen kan struinen veel leuker J

Beijinhos para tudos!! Een knuffel voor iedereen!!

Karin

ennuh..........allemaal duimen.......want vrijdag is er weer een bezichtiging van mijn huis!!!

http://www.businessbootcamp.nl/blog/promoot-je-blogen als jullie op deze site naar Karin zoeken en het duimpje van 'ik vind dit goed' aanklikken maak ik kans op een gratis cursus om nog meer spirit aan het camping/bedrijf te kunnen geven!!!

Obrigada, Karin

Reacties

Reacties

mina bakgraag

Er was inderdaad echt dichte mist in het zuiden, vliegveld Eindhoven was dicht, je zag geen landingsbaan voor ogen, maar geen plek voor 50 mensen lijkt me nog steeds stug, zeker in dit jaargetijde, maar goed.
Ik zal vandaag duimen voor de verkoop van je huissie, dan is alles rond voor jou hier in Nederland.
Ja afscheid nemen is niet leuk, ik hoop dat Thomas zich snel bij je kan voegen.
Hier kwakkel ik rustig door, rug is rechtgezet door peut, althans poging, het ging van krakkrakkrak, schrok me te pletter.
Mooi het vakantiehuis van Fifi, als ze goed verzorgd wordt zal ze toch wel blijven?
Nou lieverd tot gauwwwwww kusjemezus

Janny Hulsman

Fijn dat het zo goed gaat met je Portugees. Volgend jaar spreek je het vloeiend....Ik verheug me erg op je komst. Het zal nu wel stil zijn zonder Thomas, maar gelukkig kun je tegen Fifi aan praten. Straks weer naar fysio.Ik hoop dat ik zonder kruk kan lopen als je komt. Het heeft nu lang genoeg geduurd, vind ik. Dikke kus. Mama

Carla

Hoi lieve Karin,
Ik ben ook zeker trots op jou. Wat leer je snel, zeker omdat Portugees mij echt een moeilijke taal lijkt.
Leuk dat je snel naar Nederland komt, hoop je dan te zien!!
En ik zal duimen, wat goed een bezichtiging!! Er moet toch snel iemand te vinden zijn, wie wil er nou niet op zo'n mooie plek wonen.............

liefs van ons allen!

Luus

Hey lieverd,
Wat een schitterend huis heb je gemaakt. Als je je nu gaat vervelen als je hier bent, ik heb ook nog hout en 2 katten. Dus.........Je hebt ook wel een talenknobbel hè. Hartstikke goed. Nog een goeie week en dan hoop ik je weer een knuffel in het echie te kunnen geven hoor. Dikke knuffel en liefs van Luus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!