campinginportugal.reismee.nl

Heuglijk feit!!

Want: ik heb m’n eerste boek hier gelezen met de toepasselijke titel: het verdwenen meisje! Spannend en lekker een aantal uurtjes in het zonnetje met Fifi aan mijn zijde of beter beschreven: Ik zit op een trapje en zij kruipt op de trede onder mij tussen m’n benen…..verder doet ze niks hoor ;)

Ze loopt nu al een week aan de riem, aanvankelijk stribbelde ze tegen, maar na 1 of 2 dagen gaf ze zich gewonnen. Ze is 2x keer door een reutje besprongen, maar ze hebben niet vastgezeten, dus wie weet is ze nog niet gedekt. Verder houd ik haar maar zoveel mogelijk binnen. Ongezellig hoor, want ze is ook m’n maatje die met me mee hobbelt als ik over de camping struin. Nog een paar dagen en dan mag ze weer los, is het gevaar geweken en die opdringerige reuen ook hoop ik. Het voordeel van het feit dat ze nu aan de riem meeloopt is dat ik vanmidag mijn eerste wandelingetje met haar heb gemaakt (buiten de camping dan)! Honden lopen hier meestal los, maar ze loopt ook rustig midden op de weg, beetje eng!

Moeders ging op 14 oktober terug, en vorige week maandag naar de huisarts, die haar doorverwees naar het ziekenhuis voor nog een paar foto’s, misschien toch een scheurtje omdat ze nog steeds pijn heeft bij het lopen. Echter……wat bleek…de orthopeed stelde vast dat haar heup toch gebroken is en wilde eigenlijk opereren……pfffffff……wil hier nooit meer naar een ziekenhuis. Weet niet wat voor X-ray-apparaten ze hier gebruiken, maar de lens was zeker niet schoon ofzo……Omdat ze toch zagen dat de breuk goed aan het genezen is willen ze dat nog even aanzien en bij aanhoudende pijn of complicaties toch nog opereren. Arme moeders en dit is gelijk een confrontatie met hoe vervelend het dan is als je in het buitenland zit. Tweeerlei, omdat je niet op de medische stand kan vertrouwen (maar goed dat komt in Nederland ook voor……..) en omdat je nu niet even heen en weer kan rijden om haar te helpen. Gelukkig is heel Olst weer standby en is er volop hulp aanwezig, dat is dan weer een geruststelling!

(zag vandaag dat in Nederland iemand met een gebroken rug was weggestuurd....)

Het is oogstseizoen hier! Druiven, vijgen, tamme kastanjes. Alles wordt geplukt en bewerkt. Het gaat nog een beetje aan me voorbij, maar gelukkig brengen de klanten in de bar allerlei lekkernijen mee die ik moet proeven! Gedroogde vijgen, vijgen op sap, we hadden de vijgentaart van Jacqueline al gehad en de vijgenjam van Joke. Vanaf eind oktober staat het in teken van de kastanjefeesten, gepoft op een pijnnaalde-vuurtje (of in de oven) met Jerupiga (een drankje van de eerste geperste druiven met daaraan aguardente toegevoegd, erg lekker!!!). Begin november gaan we hier ook een kastanjefeestje op de camping doen, geen idee hoe het gaat, maar men is hier dol op tradities dus ik word vast wel ingewijd!! Oja, mijn eerste gepofte kastanjes werden keiharde noten……het vuur in de oven stond te hoog…..ook dat moet je leren!

Ik heb me weer uitgeleefd op de motormaaier…….was wel nodig ook! En de volgende klus…….blad opruimen, maar ik denk dat ik maar ergens een hele grote hoop ga maken en wat er dan na het voorjaar nog van over is kunnen we verbranden (niet zo milieuvriendelijk eigenlijk….)

En van de afdeling TOFFE GASTEN waren daar Hans en Ankie! We kenden elkaar niet , maar de paar dagen dat ze hier op de camping verbleven waren heel gezellig. Zij hebben in Frankrijk een B&B gehad met 1,5 hectare grond, dus we hadden wel wat overeenkomsten. En waarom zijn ze TOFFE GASTEN: ze hebben geheel spontaan aangeboden om te helpen en het grote zwembad schoongemaakt en opgeruimd!! Daar was ik erg blij mee. Misschien wel een idee: elk jaar een Award uitreiken voor de TOFFE GAST van het jaar J In de zomer gaven we elkaar een polsbandje met de tekst “ik ben goed bezig”, was ook een leuke manier!

Gisteren weer een BBQ gedaan, weer met grote dank aan Antero, de TOFSTE KOK van het jaar! Weer leuke, nieuwe mensen ontmoet, waaronder een engels stel dat zelf worstjes maakt. Dus volgend jaar kunnen we ook echte engelse ontbijtjes gaan leveren!!!

Oja………..ook niet onbelangrijk……….de economie…… hier wordt hard gewerkt aan en gediscussieerd over de begroting voor 2011. Eén van de voorstellen is om de BTW op bijv. frisdrank en andere producten van 6 naar 23% te verhogen. Een giga verhoging, daar is niemand blij mee. Dat het leven hier duurder gaat worden is wel duidelijk, salarissen worden bevroren, ambtenaren leveren 5 tot 10% in (ook de president), maar ja voor jullie blijft het goedkoop!!!

En dan het allerbelangrijkste nieuws……..ons reisschema is bekend!!

Thomas komt op 4 november, gaat op 16 november terug.

Karin komt eind november/begin december en dan gaan we rond 20 december waarschijnlijk samen weer terug om hier Kerst en oud en nieuw te vieren. Hoe het daarna gaat…..we zien wel!

Tot slot het weerbericht:

Cool

’s nachts koud en overdag een heerlijk zonnetje!! Als ze dat regenmaand noemen, met 2 buitjes, dan teken ik nog een keer!!

Liefs vanuit Portugal, Karin

Reacties

Reacties

mina bakgraag

graag ook een award voor tofste patient haha, ik ga de strijd met moeders wel aan de volgende keer

arme fifi aan de lijn, ut wordt zo wel erg braaf

klinkt goed al die feesten, wanneer gaan ze de olijven plukken?

Liefs mejezus

@allemaal en Mina in het bijzonder

De olijvenpluk is eind november, je ziet ze al donkerder worden aan de boom!

@allemaal en Mina in het bijzonder

En oja .......ik wil geen patiënten meer, dus ook geen tofste patiënt :)

carla

Enneh, de TOFSTE CAMPINGBAAS.............dat win jij met vlag en wimpel! Alhoewel, Thomas mag er ook wezen!!
Gezellig dat Thomas komt. Ik wilde Kaj deze week nog sturen, maar zoals je al hebt gehoord, je hebt niet veel aan hem, met z'n arm in het gips. Weer zo één die moet worden verpleegd/verzorgd. Schiet je niets mee op. Daarin heb je al genoeg geoefend. Gelukkig komt de hulp soms zomaar aangewaaid. Heerlijk dat soort mensen.
Fijn dat je binnenkort weer eens deze kant op komt!!

liefs, carla

Martin

Hey weer een nieuw verhaaltje! Leuk die Toffe Gasten! Wens je moeder sterkte. Als ik lees zou ik het liefst zo weer die kant op komen, maar ja de verlofdagen zijn helemaal op :-( Veel plezier met het gepof en de andere feestjes, toch een leuke bijkomstigheid dat je tevens dorpshuis bent. Fijn dat Thomas komt! Ik heb een 9-10 op Zoover gezet :-) Volkomen zonder te overdrijven!
Weer: hier de eerste hagelbuien vorige week, misschien had je dat al gehoord. Liefs van ons!

Jacqueline

Ha het klinkt nog helemaal gezellig daar in portugal. Heerlijk met al die oogst. Ik ben gek op kastanjes en dat had ik wel een beetje gemist. Nu maar afwachten wanner ze hier bij de turk komen te liggen. (ik koop altijd een maaltje) Fijn dat Thomas eerst langs komt (wanneer is dan zijn operatie?) en ja als je in december even in nederland ben dan kan ik je ook zien want dan ben ik weer terug uit china. liefs veel plezier met je dorpscafe, fifi en met onze schrijverij
liefs jacquline :-)

petra

hallo karin, fijn om zo af en toe je verhalen te lezen.
heerlijk je kan wel een boek er van maken.
Ik zelf zit nog steeds in processen van advocaten etc.
Mijn moeder is 2 weken overleden ook daar in ga ik door enorme rouwprocessen.
het is wat om terug te komen naar jezelf,hier kan geen curcus tegen op. ben er bijna aan toe om even uit te rusten en het dan ook te mogen!! wie weet wordt het dan toch de kerst bij jullie .liefs peet

Ingrid

Wat heb jij humor zeg...
fijn om je collega (bijna) te zijn!! Hihi

Fijne tijd!! Ook strakkies in NL..
Liefs van Ingrid

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!