campinginportugal.reismee.nl

Jonge Fifi's op komst?

Fifi is loops en ik probeer te voorkomen dat er een nest jonge Fifi’s gaat komen, maar dat is niet eenvoudig. Onze eerste poging om haar “op te sluiten” was op het sportveld. Het hek dicht gedaan, kussentje neergelegd in de schaduw, bakje water neergezet. Dat alles in de veronderstelling dat ze dan toch de ruimte heeft en niet weg kan. Goed verzorgd achtergelaten dus……Toen we terugkwamen liep ze vrolijk rond te drentelen op de camping… Mislukt dus… Een volgende poging om haar in het huis achter te laten mislukte ook. Toen ik naar buiten liep en de deur op slot wilde doen vloog ze snel langs me heen naar buiten. Nee mevrouw houdt van haar vrijheid…tsja, wie ben ik om haar dat kwalijk te nemen. Dus we hebben het maar zo gelaten, als we weg zijn dan kan ze lekker buiten rond darren. De natuur moet toch z’n gang kunnen gaan toch… En ach een keer een nestje puppies lijkt me ook wel leuk, als er dan maar voldoende afnemers zijn voor zo’n jong beestje. Je kunt je dus nu al inschrijven. Het is nog even gokken wat voor een formaat het gaat worden, want het reutje dat ik hier het meeste signaleer is mager en hoog op de poten, eigenlijk het tegenovergestelde van Fifi dus. En zonet heb ik een formaat Wolf weg moeten jagen, maar die was er nog niet bovenop gesprongen. Ze is telkens heel onrustig, wil op pad, dus tsja ik probeer de natuur nog weer even halt toe te roepen en dus ligt ze nu 'zielig' buiten, aan de riem vast, op een dekbedje. De 2e week van haar loopsheid is ingegaan……….wederom een verhaal dat vervolgd wordt. Wie heeft er nog slimme tips? (Jaha, laten steriliseren, maar ja, dan moet ik haar eerst nog de auto in zien te krijgen en dan heb ik denk ik eerst die valiumtabletjes van Mieke nodig....)

Het andere vervolgverhaal is dat m’n moeder weer terug naar Nederland is gegaan. Met de nodige tranen van beide kanten, jaha Mieke, het was maar goed dat we dat laken hadden meegenomen. Bij de TAP (nee niet met bier, maar de luchtvaartmaatschappij) had ik geregeld dat ze met een rolstoel naar het vliegtuig werd gebracht. Prima service, tot in het vliegtuig werd ze begeleid. En ook op Schiphol hielpen ze haar tot en met het koffer van de band halen. En m’n broer en schoonzus waren er om haar op te halen, dus dat ging helemaal goed. Maandag kan ze naar de huisarts en waarschijnlijk heeft ze nog wel fysiotherapie of verder onderzoek nodig. Want het lopen……..de marathon zit er nog niet in. We hebben samen nog veel leuke dingen gedaan, de omgeving verkend, lekker gegeten en het was super heerlijk weer, de zonnewarmte heeft hopelijk ook goed gedaan! Mam, we gaan het nog een keertje over doen, maar dan anders

Cool
!!

De volgende patiënt is Thomas. Hij wacht nog op een oproep voor een kleine operatie, z’n navel moet weer naar binnen geduwd worden ;). Pas als we weten wanneer dat gebeurd kan hij een ticket boeken en kan ik plannen wanneer ik naar Nederland kom, want ik wil samen met hem naar Nl reizen (scheelt nl. een keer afscheid nemen).

Mensen: ik kom er aan…..zal ergens half november worden! En zoals ik nu van plan ben blijf ik dan tot na Sinterklaas. Maar ja plannen dat is bijna niet mogelijk als je een camping hebt, zoveel heb ik al wel geleerd…….dus we shall see!! Als er nog mensen staan te trappelen om hier 3 of 4 weken op de camping te passen (en Fifi’s buik dikker te zien worden….) let me know!

Nog steeds niet op m’n motor geredenen inmiddels is de accu is leeg, dus die eerst maar weer eens opladen. Ik ben uitgenodigd voor een ritje a.s. zondag, met Meta haar motorclubje. Maar misschien dat ik liever eerst even alleen wil toeren, om het bergmotorgevoel te pakken te krijgen.

Volgende week: blad blazen, gras maaien (het schiet weer omhoog nu) en genieten van het nog steeds mooie weer….. rond de 20 graden overdag, ’s avonds koelt het wel flink af, geen tentenweer meer, maar……….ik zou zeggen….

Boek een lastminute voor de herfstvakantie!! Zeg die Hollandse regen maar even gedag en 35 euro (aanbieding!!!) een nachtje in een bungalow of appartement…..wat let je?? Kom het met eigen ogen bewonderen!! Of voor degenen die al geweest zijn……nog ff terug??? De weersvoorspelling voor de komende 14 dagen:

http://www.weeronline.nl/Europa/Portugal/Santa-Ovaia/4063359

De weersverwachting voorSanta Ovaiade komende 14 dagen
vr 15 okt za 16 okt zo 17 okt ma 18 okt di 19 okt wo 20 okt do 21 okt vr 22 okt za 23 okt zo 24 okt ma 25 okt di 26 okt wo 27 okt do 28 okt
Min(°C) 10° 10° 10° 10° 10° 10°
Max(°C) 21° 20° 20° 19° 19° 20° 20° 19° 20° 20° 21° 21° 21° 21°
Wind(Bft) 1 / 1 / 2 / 2 / 2 / 2 / 2 / 2 / 2 / 2 / 2 / 3 / 3 / 3 /
Neersl.(%) 0% 0% 5% 5% 5% 10% 20% 30% 20% 15% 10% 10% 10% 10%
Neersl.(mm) 0 mm 0 mm 0 mm 0 mm 0 mm 0 mm 1 mm 1,5 mm 0 mm 0 mm 0 mm 0 mm 0 mm 0 mm
Weercijfer

Ik zit nu heel alleen in de bar te wachten op klanten, vanaf 17.00 uur is er nog niemand geweest……het is nu 21.00 uur…….. nou nog een uurtje wachten (ze komen meestal laat op gang die Portugezen). Kan ik eindelijk een boekje lezen JJ

Liefs, Karin

Reacties

Reacties

mina bakgraag

Ow jee die Bifi, dat worden dan wel heel kleine wo.....
Ik doe dapper mijn best om het zonder te pillen te doen, gaat redelijk eens kijken wat de nacth brengt.
Nu ga ik plat, ben moe,

tot laters xx jemezus

mina bakgraag

oow ja UWV heeft me al gevonden, de nodige papieren al ingevuld, de rotzakken,
nou jij lekker boekie lezen ik lekker slapen,
liefsssssss

Winniefred

Wat een slettebak die Fifi! Tip; onderbroekje (natuurlijk niet te gewaagd he) aantrekken en lokken met eten naar de auto, ook in de auto leggen....een lekker sterilisatieworstje bijvoorbeeld :-)
Leuk dat je half november naar nl komt, kan je gelijk je voeten laten pedicuren...

Dikke kus,
Winniefred

mina bakgraag

60 valiumtbl 2.60, je zal haar toch echt een keer die auto in motten krijgen, hoeveel nestjes wil je nog?
gnagnagna

Erna L

Wel leuk allemaal kleine hondjes op de camping.Moet je ze trainen voor waakhond.Succes met Fifi.

groeten,Erna.

jacqie

Altijd fij om te lezen dat er nog steeds reuring is. Waarschijnlijk zien we elkaar niet in november , maar er komt een volgende keer. Nee ik hoef geen kleinen fifi's!!
liefs jacqueline. doodmoe van twee dagen marathonbeurs.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!