campinginportugal.reismee.nl

Regen op komst!

Tsja, er wordt hier al dagen regen voorspeld, maar nu schijnt er toch een heus lagedrukgebied post te willen vatten boven het Iberisch Schiereiland. Wij zullen er alles aan doen om dat te voorkomen en ondertussen genieten we nog lekker van het zonnetje.

Deze week begon met............mijn motor die gebracht werd door Martin en Renita, helemaal uit Nederland komen rijden. Super bewondering heb ik voor ze!! Het fotomoment is er bij in geschoten, want ik werd op dat moment geplaagd door stroomuitval. Geen water in de bar, geen stroom in mijn huis. Later, veel later bleek dat er, nadat een electriciën z'n best had gedaan om iets te vervangen hij een draadje vergeten was terug te plaatsen of zoiets.......de hele boel er dus uit vloog. Onze huiselektriciënwas onbereikbaar, van de jongen die hier was geweest had ik geen telefoonnummer..........ik kon helemaal nada niksszzzie...... Enig gevloek en getier was er wel van mijn kant... Niet zo'n leuk welkom voor Martin en Renita dus. En 's avonds zou ik naar Porto om m''n moeder en Mieke op te halen. Ik had me enorm verheugd op dat uitstapje, nachtje Porto, ochtendje rondtoeren door de stad, maar ja met geen water en stroom op de camping ga je niet lekker weg. Andere hulptroepen hebben uiteindelijk vastgesteld dat er 2 zekeringen door waren, en eindelijk kreeg ik Ben, de huiselektriciën, te pakken en kon ik het uitleggen. Hij verzekerde me dat er de volgende ochtend om 8.30 direct weer iemand zou zijn. En kon ik met gerust hart naar Porto rijden. Gelukkig had het vliegtuig een uur vertraging en kon ik weer een beetje bijkomen! Toen om 24.00 uur Moeders en Mieke eindelijk door de poort kwamen was het een emotioneel moment! Heerlijk om ze te zien, dat vertrouwde gevoel doet goed na zo'n dag, die weken, de eerste maanden :).

's Ochtends de toeristische toer gedaan, genoten van de prachtige fin- de- siecle-ontbijtzaal....moest wel om 7.30 uur op om m'n auto naar een parkeergarage te brengen....pfftt dat valt niet mee als je om 2.30 gaat slapen...Prachtige parkeergarage, met korting aanbevolen door het hotel. Je duikt een diep gat in, komt in een echte garage, krijgt een papiertje met je kenteken erop, laat de sleutels achter en volgens goed Portugees gebruik krijg je in het hotel een stempel en daarmee de korting...... voor 7 uur parkeren was ik 4 euro kwijt....

Rond half 3 weer richting camping!

De afgelopen dagen bezig geweest met kasten maken, inrichten, opruimen,schoonmaken, een tochtje naar Piodão om daar maar gelijk lekkere kastanjelikeur in te slaan!! Het is relaxed, nu het kalm is op de camping. Martin en Renita zijn zondag weer vertrokken. Ik heb ze met de auto naar Porto gebracht, tsja, die service moest ik wel bieden na de tocht die zij hebben gemaakt... en we konden het nuttige en het aangename combineren.... gelijk bij de AKI (soort Praxis) kasten gekocht. Zij konden nog even helpen met inladen en toen heb ik ze als een heuse taxichauffeur voor het hotel waar wij ook logeerden, afgeleverd. De volgende ochtend schijnt Renita het brandalarm in werking te hebben gekregen door haar broodje te lang te roosteren....

Nou maandag dus die kast in elkaar gezet met m'n moeder, we zijn verbaasd over ons inzicht. Het was een kliksysteem, er kwam geen schroefje aan te pas. En volgens goed Ikea-gebruik hoefde de kast maar 1 keer uit elkaar om iets te veranderen. TROTS en een lekker opgeruimd washok. HEERLIJK!!

Het winterschema voor de openingstijden is ingevoerd, dus maandagavond had ik vrij... lekker bij Cristina gegeten, thuis op de bank gehangen. Relaxed dus.

Met Mieke gaat het wat minder goed, ze heeft enorme last van rugpijn. Een dag enthousiast bedden afhalen en opmaken en ze kan aan de heftige pijnstillers. Nu blijk je die hier zomaar bij de apotheek te kunnen halen. Valium-achtige tabletten. Miek lekker crocky, de Caparinha niet meer nodig.....(die was wel heel lekker trouwens, blijft op het menu, alleen nog een limoenenboom planten........). Hopelijk gaat het snel beter, want van tochtjes komt het niet. Dus Mina vooruit met de geit...... Met m'n moeder nog wel op stap geweest........en jahaaaaaa ik scheur weer in mijn Spaanse Seat met Portugees kenteken, verzekerd en wel!! Dus Bram, ik heb een prachtige Renault te koop!!

Nou we zullen wel weer zien wat de komende dagen gaan brengen!!

En oja van de vieze verhalen hebben we nog........

- een dode rat, die ineens in de eetkamer lag.... die had teveel gesnoept van de lekkere muizensnoepjes...

- een tsja......achter een bungalow neergesmeten onderbroek met iets meer dan remsporen erin....

- nou ik hou maar weer even op......

Jullie zijn weer bij, wij ploffen nog even lekker neer met een wijntje ofzo.........

En oja, wat ook heel leuk is dat het oogstseizoen begonnen is, zo stond ik vorige week 's middags met de hier altijd kaartende mannen buiten, meloen te eten met een glas wijn erbij ;).

De eerste tamme kastantjes geraapt, vijgen blijven we plukken en vandaag ook nog een restje bramen!

Nou héhé, dat was het wel weer voor deze keer!!

Liefs, Karin

Reacties

Reacties

Mina Bakgraag

Jaaaaaaaaaaaaaa vieze verhalen, ut was wel mooie rat, grijs van kleur, maar voor je slaapkamerdeur is het toch wat minder,
Mijn rug idd k.t met peren, tramadol en valium vrij te verkrijgen, vandaag me een ongeluk geslikt, resultaat totaal 5 uur geslapen, ze hebben veel aan me hahah.

Het eten bij Christina is inmiddels goedkoper, 6 euro, tis echt niet te geloven wat je daarvoor allemaal krijgt.

Als we thuis zijn, koken we zelf, al heerlijke maaltijden gehad, Karins spaghetti saus met piri piri, lekker pittig, gisteren mijn nasi met Brams satesaus, heerlijk, vandaag kippenpootjes piripiri met gebakken aardappeltjes met sla en taart toe.

Gelukkig wijde broeken bij me, dus er zijn nog doorgroeimogelijkheden zat.

Ik ga Karin nog leren om caipirinha te maken, de flessen cachacha staan daar gewoon in de kast, heb er zelfs al 1 verkocht haha, die man liep opeens stuk rechterop.

Fifi is zeer trouw, als Karin en moeders ff weg zijn bewaakt ze mij, tis echt een liefie.

Ondanks mijn rug heb ik het hier reuze naar mijn zin.
Mijn woordenschat breidt zich al aardig uit, leuke taal dat Portugees, dus wie weet duik ik de boeken wel in.

De port wacht, liefs Jemezus

Jacqueline

Ondanks alles klinkt het nog steeds leuk.
Zal voor Mieke wat quantumenergie sturen. Weet niet of het op die afstand werkt. Zo te horen is er voor mij ook nog wel wat te doen als ik er ben!!!
veel plezier jacqueline

lucienne

Het blijft genieten hoor het lezen van de verhalen en bekijken van de foto's. Voor jou af en toe iets minder genieten, maar vooruit. Veel liefs.........

Erna L

Weer prachtig,de verhalen.De foto`s zijn ook heel mooi.Als ik die zie weet ik zeker dat ik een keer naar portugal moet.We denken veel aan je,Angelica en ik,want we zitten er nog steeds in met de dames dubbel.Angelica trouwens ook nog met Jo.Morgen moet ze mixen met Jo en zaterdag met mij.

Groetjes, Erna.

carla

ja, ja, komen ze helpen, heb je er nog niks aan..........wat balen voor Jannie en Mieke. Hopelijk knappen ze snel op, wat een pech!! Beterschap dames!!
Hopelijk is Jacqueline fit genoeg om te klussen straks.
Wat goed dat je zo'n positief karakter hebt Karin en ook zo flexibel bent. Zo ben je campingbaas en zo weer zuster Kaatje.
Zorg maar lekker voor je moeder en vriendinnetje, kun je nog even van ze genieten.

veel liefs uit Amsterdam!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!