campinginportugal.reismee.nl

Komen en gaan....

Het is hier een komen en gaan van mensen. Nou is dat vrij logisch voor een camping, maar als er vrienden op bezoek komen is dat toch wel even anders. Gré haar werkbezoek werd vergezeld van heftige regen en stroomuitval op de eerste dag en ze presteerde het om het op de laatste dag ook weer voor elkaar te krijgen. Dat leidde tot het hilarische tafereel dat een man die in het toiletgebouw onder de douche stond, met een handdoek om z'n middel, ingezeept en wel, naar de bar kwam. Wij lagen dubbel...não luz, não agua. (Geen stroom, geen water) Het blijft voor mij als Nederlander moeilijk te begrijpen dat verband. Maar goed we hebben de man natuurlijk alle hulp aangeboden, emmers, het zwembad :) Tsja oplossingen hebben we hier wel, en dat is maar goed ook met zoveel problemen...

Deze week stond ook in het teken van het wegwerken van achterstallig onderhoud, verborgen gebreken oftewel volgeslibte buizen, niet werkende afvoerputten etc. Vorige week zaterdag is de eerste leiding vernieuwd, met een pomp die alle shitzooi (ja letterlijk) kan vermalen, dus dat scheelt een hoop ellende. En vandaag de tweede pijp vanaf de keuken. Die bleek verderop volledig dichtgeslibd met vet en zeepresten. Toen dat uit de volgeslibde slang kwam (na veel duw-en trekwerk en de waterspuit erin) leek het net of er een hele glibberige slang uitkwam.....griebussssss, want produceren we toch een rotzooi met elkaar. En biologisch afbreekbaar (af)wasmiddel heb ik hier nog niet gevonden.

Ik hoop dat we het nu even gehad hebben met al dat pomp-en leidingwerk... duim met mij mee!!

De werkmannen hebben zich redelijk goed gedragen, al hoor ik klachten uit de naburige restaurants dat hun rekeningen niet betaald zijn. Dat moet ik deze week nog even afwachten, maar vanaf volgende week wordt het dus vooruit betalen! En de was is naar de wasserette, dat vind ik toch wel een superoplossing, in een helder moment bedacht. Al dat gewas, ik werd er een beetje gallisch van. Het bedrijf betaalt extra, dus dat is ook goed geregeld. Joke heeft een inventarisatie van al m'n linnengoed gemaakt, nou we kunnen even vooruit!

Joke volgde Gré dus op. Afmaken van het schilderwerk zit er niet in nu de bungalow bezet is, maar Joke haar kwaliteiten blijken op een ander vlak te liggen. De hele week heerlijk vegetarisch gegeten en ze heeft 3 potten vijgenjam gemaakt! Joke is gisteren weer vertrokken, eerst naar Porto en dan naar huis..... dus wie moet nou de vijgen plukken??

Woensdag komt m'n moeder en Mieke, daar kijk ik erg naar uit. Martin en Renita zijn ook onderweg met m'n motor. Dus vanaf volgende week woensdag is het weer volle bak hier. Wat voor een klussen zal ik nu weer eens bedenken... alhoewel bedenken hoeft niet, ze liggen voor het oprapen. En ik wil ook gewoon 'ns even lekker rondtoeren. Volgens de mensen hier moet ik de berg Colcurinho opgaan, dus dat staat zekers op het programma.

Nou jullie zijn weer bij.......ik weer moe... en met nog maar 1 toiletgebouw schoon te maken is het reuze te overzien!!

En Gré: waar blijft jouw verhaal..........je bent toch niet gelijk een boek aan het schrijven hé??

Hartelijke groeten uit een overdag nog heerlijk warm en zonnig Portugal.... (sorry........)

Karin

En ps.... de ik heb een Portugees kenteken toegewezen gekregen, nu nog een paar papiertjes en ik mag weer de weg op mijn Spaanse Seat :)

Reacties

Reacties

Jacqueline

Kranig hoor allemaal,
Maar ook lekker dat er zoveel hulp is.
veel liefs Jacqueline

Jacqueline

Overigens heb ik verleden week een heerlijke vijgentaart gemaakt. Heel lekker met wat druiven tussendoor.
Bladerdeeg in de bodem, volleggen met in vieren gesneden vijgen wat druiven er tussen en creme fraiche met rozemarijn en drie eieren als voegsel. Ik heb heerlijk gesmeult. maar 30/40 minuten in de oven om 200 graden.
Het proberen waard.
Als ik er ben en er zijn nog verse vijgen maak ik taarten!!!!
liefs jacqueline

carla

Het klinkt nog steeds verre van saai!! Gelukkig nog zat te doen en hoef je je niet te vervelen! Zal ik Mieke wat flessen fosfaatvrije afwasmiddel meegeven? Lijkt me geen overbodige luxe.
Als ik dit zo allemaal lees wil ik best weer komen afwassen! En nog mooi weer ook.
Geniet van alle bezoek.

liefs, Carla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!