campinginportugal.reismee.nl

Het is niet te geloven...

en vet balen......

Ik geloof dat ik Willem Alexander hier hoogst persoonlijk nodig heb, WATERMANAGEMENT en Milieupolitie hebben we hier nodig......Had ik net besloten om het zwembad maar niet meer vol te laten lopen (is toch zo'n 30.000 liter water, beetje zonde voor nog een paar weken) blijkt dat sinds vandaag de rivier volledig onbruikbaar is geworden (jaha, Mieke.....wel met de verkeerde vloeistoffen). Door de heftige regen van gisteren is er vanuit de bossen waar branden zijn geweest veel aarde naar beneden gespoeld. En omdat er ook chemicalien worden gebruikt om te blussen en omdat de vliegtuigen die hier boven de boel in de gaten houden ook zooi lozen is dat alles naar beneden de rivier ingespoeld. De hele rivier is een donkere, modderige stroom geworden met een vette olielaag erop. Eén van de buurmannen is helemaal uit z'n dak gegaan tegenover de gemeente of een andere instantie, maar ja roepen ze dan .... de fogos, (de bosbranden). Niemand zal hier ooit ergens de schuld op zich nemen, het is een super wijs-maar-naar-de-ander-systeem. Want tsja, die branden moeten toch ook geblust, en die worden (o.a.) mogelijkerwijs weer aangestoken door dezelfde gasten die in die vliegtuigjes die boel in de gaten houden, want die vangen daar 300 euro per uur voor......

Maar ondertussen zit ik met kapotte vlotters waardoor de watertank niet goed bediend kan worden en overstroomt (ook zonde van het water), en een nog niet helemaal goed werkende (en stroomvretende) pomp die het water van 120 meter moet oppompen en dat hebben we nodig om het zwembad weer te kunnen vullen en voldoende water te hebben voor de douches, toiletten etc....

Want tsja de optimistische verwachting is dat we de komende maanden het baden in de rivier wel kunnen vergeten..

Dus tsja, je wilt de gasten toch wat bieden..... Ik had zo'n leuk bordje (;) Martin, thx voor de tip) opgehangen met: zwembad gesloten, maar de rivier is geopend.... Ken ook weer weg...

Nou dat wou ik ff kwijt...

Morgen nog een volgende horde op de bureaucratische ladder om een kenteken voor m'n Seat te krijgen en daarna...........zwembad-time, eerst de bodem weer schoonmaken en dan bijvullen..

Verders veel te doen, maar ook lekker rustig en Gré is begonnen met het pimpen van een bungalow!! Meer volgt en foto's misschien ook :)

Liefs, Karin

Floor

Tje, wat een verhaal weer, dus Ties en Quinta hebben als een van de laatste zo heerlijk van de liaan de rivier in gezwierd, dat vonden ze geweldig en die zuid europeanen zwemmen vaak niet meer na september een of ander bijgeloof. Succes vandaag met de Seat en ben benieuwd naar de opgepimpte bungalows, wat een goed iniatief. x Floor

adriane

te erg allemaal. dat kan jij echter best handelen. in NL nog steeds geen kabinet en dat is ook erg ..... embrassos adriane.

Ria

Vette pech....maaar er komen betere tijden.
Zet em op, je kan het!!

Winniefred

Tjee, wat een shit zooi zeg, nou sterkte en succes!

Mirte

Ik hoor het al: gewoon vakantie vieren in Portugal is een stuk relaxter dan er wonen en werken!
Succes meid en pak ze aan die Portugezen!
groetjes Mirte

Nelly

Machteloos ben je dan... Ik had juist weer zo genoten van je vorige verhaal...
Maar als iemand ergens een positieve draai aan kan geven, dan ben jij het wel...!
Hou je haaks, er komen betere tijden...
Kus, Nel

mina bakgraag

jeemig, wanneer zit ut nou eens mee. is je auto al gelukt?
gogogogo girl

jacqie

Kut, zeg je dan, en dan weer over tot de orde van de dag. Helaas dat er nog wat hapert. Hopelijk duurt het niet te lang en spoelt de rivier goed door. Knufje bessos (spaans!) jacqueline

Els

Jeetje, dat is heel vervelend. Heb al heel wat verhalen van Thomas gehoord over de vreselijke achterstand van onderhoud en meer die de vorige eigenaren hebben achtergelaten. Daar ben je klaar mee zeg.... Maar als dit allemaal hersteld en geregeld is hebben jullie wel een klein paradijs. Heel veel sterkte en het lukken! Dikke kus Els