campinginportugal.reismee.nl

Het waren........

een paar drukke weken!! Gelukkig maar, want dat maakt het financiële leven ook zonnig! Die zon schijnt hier als vanzelf elke dag weer. Het is een opzienbarend iets als er wolken te zien zijn, of nog ingrijpender, er regenspatters vallen. Jaha, afgelopen week hebben we een heuse regenbui gehad, goed voor de boompjes, de planten, branden (hoewel, zo heftig regende het ook weer niet en gelukkig zijn er ook niet meer zoveel branden!). Vorige week zijn we de Torre (de hoogste berg hier in de omgeving en van Portugal) op gereden en het was afgrijselijk om een heel groot gebied helemaal zwart geblakerd te zien.

De bezetting op de camping was (en is) dus goed, de huisjes en de appartementen zijn volop verhuurd, dus ik kan de hoeveelheid kilo's was inmiddels niet meer bijhouden... maar goed, we doen het graag!

Hoewel ik/we het volgend jaar zeker anders gaan organiseren is het goed om dit seizoen alles voor je kiezen te krijgen en zelf te doen. We moeten nog een cultuurverandering bewerkstelligen zodat mannen die schoonmaken ook gezien worden.......Want ze roepen telkens dat er niet schoongemaakt wordt terwijl Thomas (en de laatste week ook Bram) toch lekker lopen soppen. En zodra ik met het schoonmaakemmertje rondloop krijgen we geen klachten :). Dus voor volgend jaar een charmante schoonmaakster v/m gezocht (met traditioneel portugees schortje, zorgen wij voor)!! Kan afgewisseld worden met andere animerende activiteiten, was opvouwen, bardiensten draaien......kortom een dagvullend programma bieden we!!

Er zijn ook veel bijzondere momenten (al heb ik of gun ik mezelf te weinig tijd daarvan te genieten, maar ik zal er een paar noemen):

** We misten een zakje met schroefjes maar die werd alsnog vorige week gebracht door de verhuizer (de kast zat al lang met andere schroefjes in elkaar, maar het gaat om het gebaar!!);

** Japanners die gebracht worden door een taxichauffeur, die met ze wil proosten! 4 glaasjes wijn (ook 1 voor ons, gezondheid en een lang leven gewenst!!) Gelukkig is m'n Portugees ondertussen zo goed dat ik begreep wat de bedoeling was :).

** We krijgen kadootjes: een mooie pop van papier manché en een kaarsenstandaard gemaakt van een plastic waterflesje, helemaal bewerkt en mooi geverfd!

** Mensen die 2 dagen bezig geweest zijn om troep uit de rivier te halen en uiteindelijk een groot vat met lijn opdreggen, dat gewoon gedumpt is.

**Een overjarige Pompoen die alvast in Halloweenstemming wordt gebracht, kompleet met klompen!

**Fifi en Sisi, het eerste lesbische hondenstel…… deze twee beesten zijn helemaal dol op elkaar, allebei teefjes, dus het eerste lesbische hondenstel is een feit!! Daar komen geen kleintjes van......Maar Fifi was al niet 1 van de magersten, maar ze krijgt nu overal eten. Ik ga haar de hele winter geen eten geven, op dieet gaat ze!!

**De 3 jonge katjes die weer tevoorschijn komen….en die ik nu ook elke dag voer, maar ook zij krijgen veel restjes van campinggasten aangeboden...

** Gewoon de vele lieve mensen, ook al versta je ze niet volledig, je voelt dat het goed is!!

** Het rijbewijs van Senad dat gevonden is, nadat hij een plakaat heeft opgehangen en mensen die het dan zelfs hier naar toe komen brengen!!!

**De jongens van achter de bar die vandaag goed voor me zorgen! Vuilinis gereden, drank gehaald, eten gekocht en klaar gemaakt! Heerlijk! Gisteren zijn Thomas en Bram vertrokken (ik was het er niet mee eens, maar ze gingen toch........:(......). Het is heftig het afscheid nemen, dit keer had ik drie winkels nodig voor de troost: de Decathlon, de Leroy nog wat (waar ik allerlei handige spullen voor het zwembad en Gré: de primer heb gevonden!!) en toen nog de Ikea. De kast die we wilden kopen, bleek wat groter dan verwacht, dus ik heb de pakken maar losgehaald, ze plank voor plank ingeladen (en oja, ik had eerst al een kwartier door die parkeergarage gelopen op zoek naar m'n auto en oja 2.......ook hier gaan de mensen aan het einde van de vakantie massaal de rest van hun vakantiegeld opmaken bij Ikea..... wat een drukte....). Ik dus met m'n volgeladen antieke Renault terug, in elke scherpe bocht die planken van een aanslag op m'n hoofd af zien te houden.......Het was topsport!! En gelukkig hier weer ene paar sjouwers kunnen regelen, kost een paar biertjes maar dan heb je ook wat!!

Ik kijk uit naar de komst van de vele vrienden deze maand en m'n MOTOR!! Martin ik hoop dat het allemaal goed gaat!!

Liefs, en kus van Karin!!

ps en de foto's laten nog even op zich wachten, kost wat meer tijd.......maar gaan zekerssss komen!!

Reacties

Reacties

Jacqueline

Klinkt goed, behalve dan dat thomas weer weg is, wanneer weer terug? En dat ik gebeokt heb en eind september een weekje kom..
Ik heb er zin in. Ga veel mooie foto,s maken!! liefs jacqueline

Winniefred

Dat klinkt als een goedlopende camping met prachtige verhalen! Zo gaat ie goed...!!

Lieve groet,
Winniefred

adriane

blijf daar lekker bezig. hier heeeel veel regen; knap dat je zo hard hebt doorgewerkt. groetjes adriane.

carla

Wat zal je de mannen missen!! Gelukkig zijn er veel mensen onderweg zo te lezen. Gezellig.
En wat lekker dat er nog steeds mensen komen kamperen, klinkt goed!! Wel hard werken, maar dan doe je het ook ergens voor!
Dikke knuffel voor Fifi! en voor jou natuurlijk!
Veel plezier.

liefs, Carla

lenneke, frank en ingrid

ha!!
klinkt goed allemaal, jammer van thomas natuurlijk maar dan zullen we je binnenkort weer eens een dagje op komen zoeken. Dan zullen we je was team eens komen versterken!!

Martin

Zal zwaar zijn geweest Bram en Thomas te moeten laten gaan... Geef die manne naast een schortje en een emmer, een pruik... Hee Jacq, gaan we elkaar net zien of net mislopen? Wij vertrekken 20 sep. weer naar NL. 15 of zo komen we aan, ijzer en leder dienende.
Liefs!

jacqueline

Martin,
wij missen elkaar net. ik kom een week later aan. Ik kan niet wachten het zelf te ervaren en ik ben ook erg aan rust van mijn werk toe!!

Karin

Het bezoekschema van komende maand.:
morgen Gré, komt 1 week
zondag komt Joke ook 1 week,
dan komt Martin met Renita en de motor ergens rond de 15e,
dan komt mijn moeder ook met Mieke.....
En de 28e september komt Jacqueline en dan gaan m'n moeder en Mieke bijna weer weg....
En dan komt / komen........we shall see!!
Zo dan is het bezoekersschema ook bekend!!
Liefs, Karin

Erna.L

Net de laatste afleveringen gelezen,want ik was een weekje in de Dordogne dus was ik een beetje achter.Wat een toestanden allemaal met dat water en die rivier.Hou vol hè, door alles wat je dit jaar meemaakt weet je volgend jaar veel beter hoe je het aan kunt pakken. Ik blijf het spannende verhalen vinden.Zaterdag beginnen de klubkampioenschappen.Ik ga met Angelica proberen er iets moois van te maken.groetjes,Erna.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!