campinginportugal.reismee.nl

Even snel.......

Want het is al weer laat....

Wat ik telkens vergeet te vertellen is dat het meest bijzondere hier in huis de kapstok is, want daar hangt onze zwemkleding aan, de handdoeken liggen er bovenop. Niks jassen, handschoenen, sjawls en dat soort dingen, gewoon m'n badpak aan de kapstok!!

Cool

We hebben het drukste weekend redelijk overleefd, moe maar voldaan. En uit welingelichte bronnen (door zelf te gaan kijken en van andere campinggasten) horen we dat de campings in de omgeving nog slechter bezet zijn dan hier. Een combinatie van de crisis en de branden denken we. We hebben hier gelukkig geen last. Toen we afgelopen vrijdag Bram op gingen halen zagen we de vuren wel. Als je niet beter zou weten zou je denken dat ze hier paasvuren hebben. Bram had ook vanuit het vliegtuig de vele branden gezien. Er is hier in 3 weken tijd 70.000 hectare in vlammen opgegaan en vermoedelijk het grootste deel aangestoken. Branden blussen is ook werkgelegenheid. Afgrijselijk maar wel de harde waarheid.

We limparen (schoonmaken) ons helemaal suf hier. 100 kilo was, toiletgebouwen, huisjes, zwembaden, bar, glazen, asbakken, schoorstenen.....je kan het zo gek niet bedenken of we limparen het wel. Vandaag heeft Quinta het zwembad 'gestofzuigd' en vanmiddag heeft een of andere malloot aan een slang gedraaid en hoppa weer een heleboel water eruit...... Martin: ik ga inderdaad overal van die hele leuke bordjes ophagen, beeldtaal werkt misschien toch ook beter...er is vast een groep analfabeten met loszittende vingertjes die hier graag de boel verstieren..... met de beste bedoelingen natuurlijk........namelijk..........ons aan het werk houden.

Het is ook werkgelegenheid, de 1 sloopt het, de ander maakt het........e vida!! Het economische systeem zit hier toch iets anders in elkaar dan in Nederland....

Bram is ook gelijk lekker aan de slag, lampjes vervangen, wespennesten uitroeien, kranen vastzetten, en gisteravond zaten Thomas en Bram lekker gitaar te spelen in de bar, HEERLIJK!!

We zijn weer blij met de extra handjes en gezelligheid van Bram, Floor, Senat, Quinta en Ties (hoewel Ties...........Ajax kijken?? eerst met de hogedrukspuit aan de slag, zo heeft Kaj het ook gedaan)

Wink

En ik kijk ook uit naar de komst van de mensen in september ! M'n moeder komt en dat vind ik echt heel fijn. En Gré, Joke, Mieke, Martin, Renita ook helemaal super dat jullie komen! En aan het afscheid nemen wil ik niet denken. Dat is toch één van de moeilijkste dingen als je in het buitenland bent gaan wonen.......

En nu weer bedtijd!!!

Zonnige zoen vanuit een nog lekker warm Portugal,

Karin

oja ps: inmiddels 6 kilo afgevallen :)

Winniefred

Hey Karin,

Wat leuk om weer e.e.a. te vernemen. Vreselijk he, van die bosbranden. Zat je niet lichtelijk in de rats? Gisteren mijn broer nog lekker gemaakt met verhalen over de camping. Afin, wij komen volgend jaar zeker hoor!

Lieve groet,
Winniefred
PS: een paar maanden helpen op de camping zou mijn gewicht ook wel goed doen, echt goed van en voor je!!

de buuffies!

6 kg afgevallen? Je gaat niet helemaal verdwijnen he!

Wij van t daaikie genieten van al je verhalen! Krijgen we nog een beetje nieuwe foto's of heb je t daar te druk voor??? :(

Dikke kus en een heeeeele grote knuffel

Annette

Hoi Karin en Thomas

Wij hebben het allemaal in het echt kunnen zien en hebben bij jullie genoten!!! Een warm gezellig ontvangst incl. Fifie !! (geen naam voor deze stoere hond zonder strik ha ha) Tot snel en vooral doorgaaaaaaan. Groetjes van ons.

Nico, Annet, Mike en Jessy

Karin (van Kim en Linda)

Hoi Karin,

Net waren de bosbranden in Portugal weer hier op het journaal. Hopelijk blijft het vuur ver bij jullie uit de buurt. Suc6 met limparen!

Groetjes, Karin

Martin

Hee stoere meid! Fijn dat je zoveel support hebt! Had graag mee willen spelen met de mannen, is Thomas er nog zo rond 16 september? Tot dan!