campinginportugal.reismee.nl

Ik maak wat mee...

Fuseta (Portugal)- Isla Cristina (Spanje) - Serpa (Portugal)

Ineens hoefde ik een dag niet in de auto. Ze waren niet vooruit te branden, maar de zon deed het goed dus ik ben lekker gaan liggen bakken tussen de stoelen van baasje en vrouwtje. Jaja, zo word ik een echte hot-dog. We gingen met z’n drieën naar het strand, en toen heb ik nog even lekker gerend. De volgende stop was het terras, dus ik kon lekker uitrusten.

De volgende dag waren ze ook weer erg lui, maar ineens veerden ze op en gingen we het dorp in…ik snapte het even niet toen ik onder de tafel moest gaan zitten, maar daarna begreep ik het helemaal, we gingen buiten eten! Jippie, Kippie, dat is altijd lekker smullen.

Einde van de middag wilde vrouwtje nog even gaan wandelen en ik moest mee, maar ik had helemaal geen zin, dat gedoe met die riem en al die andere honden op het strandje, nee hoor, vandaag ff niet. Ze begreep het en we liepen weer terug naar de camping.

En ja hoor bij het wakker worden had ik het al door, we gaan weer verder. Er wordt opgeruimd, mijn mand gaat naar buiten en ik kijk het ff rustig aan. Ach weet je wat, de autodeur staat open, dan kan ik net zo goed al vast op de achterbank gaan liggen en ik merk vanzelf wanneer we vertrekken..

Nu ben ik al op de 5e camping en ik begin het allemaal te snappen. Als baasje niet op de stoel gaat zitten, dan kan ik er ook op springen en lekker naast vrouwtje gaan zitten (in het zonnetje natuurlijk) en als de tent nog niet opgezet is, maar wel klaar ligt, kan ik er ook op gaan liggen i.p.v. er in.

En ineens was het weer wandeltijd en ik heb me toch wat ontdekt..wow… zoals de meesten van jullie weten kan ik heel goed pinda’s pellen, ik haal de buitenschil er vanaf en eet lekker de pinda’s op. En wat ik vandaag ontdekte op het strand is dat het met schelpjes hetzelfde werkt, dus ik heb lekker gesnuffeld of er her en der nog wat in zat. Smikkelen hoor, daarvoor hoef ik niet aan een tafel te zitten zoals de baasjes wel deden. Maar dat was ook wel erg lekker ;)

…Heb ik jullie al eens verteld over hoe mijn dag begint…nee hé? De hele nacht slaap ik lekker op de grond aan de voeten van mijn baasjes, we ronken lekker tegen elkaar in dus dat maakt allemaal niet uit. Als baasje opstaat dan loop ik m’n eerste rondje met hem, en als we terug zijn dan kruip ik weer ff lekker op m’n slaapplek en wacht tot het vrouwtje wakker word. Ik krijg dan altijd een flinke aai van d’r en als beloning krijgt ze een dikke lik van mij. We knuffelen nog wat en dan is het ontbijt-tijd. En daarna loop ik nog een rondje met het vrouwtje, of zoals vandaag ging ik in de auto, shop-dag waarschijnlijk want de mand en de tent bleven staan…Toen ze stopten mocht ik weer lekker in de auto blijven liggen.

(Jaha Fifi, we hadden een groot winkelcentrum ontdekt, met een Primark…dat wordt ff inslaan dachten we..nou ja okee, de oogst was wat t-shirts, een leuk hes, kussenslopen en een paar stevige kussens om tegenaan te zitten in de caravan (de lounge-seat in wording) , sokken voor Thomas en een douchegordijn..en sorry Fief …niks voor jou…)

En toen was het weer strand/lunchtijd en ik ben al echte strandmanieren aan het leren, want ik heb paëlla uit een schelp gegeten en ook water drink ik nu uit een schelp. Nou eenmaal terug op de camping moest ik wel weer ff flink uitrusten hoor. En op de avondwandeling heb ik die konijntjes niet gezien…

En ja hoor, daar gingen we weer. Ik snap het wel, want er was geen zon en daar ben ik erg gek op en mijn baasjes ook.

Bedankt voor al jullie leuke en positieve reacties. Vrouwtje leest ze voor en dan kwispel ik van vreugde, ik wist ook niet dat ik zo’n leuke poot van schrijven had.

Een dikke lebber van mij, Fifi :)

Reacties

Reacties

Anja

Leuk zeg, zo vanuit a dog's view...

Mirte

Wat fijn Fifi, dat je zo heerlijk kunt flaneren op het strand! Als ik jouw leuke verhalen lees voel ik het zonnetje bijna schijnen en word ik helemaal vrolijk!

lilian

Helemaal geweldig, zowel Karin als Fifi zijn hun roeping misgelopen!

mina bakgraag

Een hond maakt wat mee he, tjongejonge.
Wat zal het zometeen saai zijn als je weer thuis bent, niet meer in de tent, geen strandwandelingen, geen riem meer.
Geniet er nog even van, plaag je baasjes maar een beetje, mag best, tot de volgende pootttttttt

petra

als ik jullie foto's zo zie het er heerlijk eruit. hmmm lekker eten.
Hier in Zaandam was het vanmorgen net een zaans ski gebied!
Prachtige zon en heel veel sneeuw.
iedereen meteen zijn straatje schoonmaken met gezellige praat over het weer natuurlijk hahahaha

petra

veel plezier luitjes !!

Jacqueline

Ik wil geen lebberlik fifif maar wel een knuffel!!

Else

Wouw, wat een leuke verhalen en belevenissen .
Fifi, ja Baasje kan jouw verhalen wel uitgeven.

En Wat een lekker leventje heb je bij zulke fijne baasjes>

liefs Else

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!