campinginportugal.reismee.nl

FIFI GAAT OP REIS

FIFI GAAT OP REIS

Eindelijk was het dan zover en mocht ik mee op vakantie, na me 4,5 jaar als de perfecte campinghond bewezen te hebben, mocht ik nu eindelijk – op m’n 70ste zo ongeveer—mee om andere campings te ontdekken. Het eerste jaar werd ik bruut 3 weken achtergelaten op de camping, het 2e jaar mocht ik bij buurvrouw Ingrid logeren, het 3e jaar bij m’n vriendje en vriendinnetje Nico en Sisi en nu eindelijk mocht ik met baasje en bazinnetje mee. Ze waren al een paar dagen bezig met rommelen, dingen uitzoeken en ik mocht zowaar ff een kwartiertje met de bazin op de achterbank zitten. Waar gaat dit naar toe, vroeg ik mij af.

Woensdag was het ineens zover, de beddenspullen werden versleept naar dat leuke, kleine (honden?) hokje op wielen en de bazin trekt ook zo mijn mand uit de kamer. Ik heb nog even tegengestribbeld, maar dacht ach…wat avontuur op mijn leeftijd, waarom ook niet.

Om mij gelijk goed te laten wennen, hebben ze de snelweg vermeden en van die leuke, kleine slingerweggetjes genomen. Ik heb maar even laten blijken dat ik dat “zum kotzen” vindt, en gelukkig mocht ik even uit de auto. Een tosti mista op het terras maakte weer veel goed, dus ik besloot de reis maar weer te vervolgen.

Nou daar gingen we verder, op naar de 1e andere camping van mijn leven, ik mocht gelijk een rondje lopen, aan de riem, ben ik niet gewend, maar ach vooruit je bent nooit te oud om te leren. Toen gingen baasje en bazinnetje de tent opzetten en kwam mijn bedje in de tent te staan. Baasje ging op het fietsje wat biertjes halen en ik ging eens ff lekker bijkomen van de reis. Toen volgde nog een stadswandeling, maar ja ik mag nergens naar binnen en om buiten te eten was een beetje koud. Gelukkig zijn mijn baasjes heel creatief. Baasje ging een pizzeria binnen, en ik liep met het vrouwtje terug naar de camping. FF wachten……..PIZZA….lekker hoor!

Kacheltje aan, en dat vind ik fijn voor baasje, want die hoeft nu niet telkens hout te halen, heeft hij ook eens vakantie! Ik mocht lekker in m’n mandje blijven liggen toen vrouwtje naar bed ging, wel vast aan de riem. Tsja als er een bordje op de camping staat dat honden aan de riem moeten, is ze wel super gehoorzaam hoor, zelfs binnen legt ze me nog aan de riem… Tot ik me ineens als echte waakhond ontpopte en achter een kat o.i.d. aan wilde, ik nam bijna de tent mee. Toen had ik m’n zin en mocht ik lekker op m’n warme dekentje in het knusse Eribaatje slapen.

Dat beviel me wel en dat liet ik ook horen ook.

’s Ochtends regende het en ook hier vind ik dat niet leuk, snel er uit om een plas te doen en snel weer terug. Na het ontbijt mocht ik weer mee in de auto, m’n mand ging nu niet mee, dus blijkbaar was er een ander plan. Op een parkeerplaats lieten ze me achter in de auto en weg waren ze…maar toen ze terugkwamen was ik heel blij en rook ik allemaal lekkere dingen, dus volgende keer vind ik het niet zo erg om in de auto te moeten blijven. Tuurlijk staat die in de schaduw (er was geen zon) en met het raampje open.

We gingen terug naar de camping en na het lekkere eten hoorde ik m’n baasjes zeggen dat we nu verplicht in de relaxstand moesten want het bleef regenen. Okee, dus ik ben lekker in m’n mand gaan liggen, kreeg een extra dekentje over me heen en ik was onderzeil. Jaha, ook ik moet uitrusten van het drukke campingleven. Er werd niet veel bewogen, denk dat ze zaten te lezen, en met de kacheltjes en een extra dekentje was het goed uit te houden. Tussen de buien door even de benen strekken, maar eigenlijk hoeft dat niet voor mij hoor…

Het avondeten kwam uit een bakje en een zakje, met nog wat lekker belegde broodjes erbij. Wel lief hoor dat ik ook altijd alles wat zij eten ook mag proeven.

Ook deze nacht mocht ik weer lekker binnen slapen en ik heb wat minder gesnurkt, tenminste…ik hoorde het vrouwtje er niet over mopperen…

Na het ontbijt gingen we weer op pad, ik snapte het al. Weer op de achterbank, naar die parkeerplaats en ze lieten me weer achter, zo ff rust, ik ga lekker pitten. Toen kwamen er 2 mensen terug die ik wel aan de stemmen herkende, maar hun hoofden…helemaal anders…maar ik vertrouwde ze direct weer hoor (KH..we waren ff naar de kapper geweest). We gingen weer rijden en toen stopten ze weer in een donker hol, ik moest in de auto blijven, maar toen ze terug kwamen kreeg ik wel wat lekkers. De auto werd gestart en na wat bochtjes, was er weer licht en gingen we ergens anders heen…een andere camping, maar zonder mijn mand en zonder het hok op wielen, wat nou weer… M’n baasjes zaten de hele middag gezellig in de keuken en ik mocht mijn pindakunstje weer vertonen. De terugweg vond ik weer ff minder leuk, dus tsja, vrouwtje kon gelijk de was doen toen ze terug was op de camping. En ja hoor, gelijk door voor de stadswandeling. Vrouwtje ging ergens naar binnen en met het baasje mocht ik nog een rondje lopen. Toen hij terug was bij het café waar vrouwtje zat, werd ik buiten vastgebonden en ging hij naar binnen. Maar ze kwamen af en toe naar buiten met een lekker hapje en de mensen op straat waren ook heel lief voor me. Nu lig ik weer lekker warm in m’n mandje en weet nog niet wat er verder gaat gebeuren. ’s Avonds hadden ze weer iets nieuws voor me bedacht, nu mocht ik alleen in het caravannetje blijven, de deur ging op slot en weg waren ze….gelukkig kwamen ze ook weer terug.

De volgende dag werd alles om me heen afgebroken en toen mijn mand weer in de auto ging, begreep ik het, op naar de volgende camping. Deze keer hadden ze een wat betere weg uitgekozen en kon ik heerlijk de hele weg pitten zonder ergens last van te hebben. Mijn 2e camping is weer heel anders, andere geluiden, andere volgens, met een hoog snerpend geluid. De regen is ook hier nat. ’s Avonds lieten ze me weer alleen in de caravan, maar toen ze terug kwamen begreep ik wat ze gedaan hadden…ze hadden een lekker lapje vlees voor mij gehaald. Dat was ff smullen zeg! ’s Nachts was het nogal heftig met storm en regen en in de ochtend was vrouwtje druk in de weer met lappen en doeken, alle kleden en stoelen gingen er uit, maar ik bleef lekker liggen. Na het boodschappen doen, hebben we lekker met z’n drietjes kip gegeten!

Reacties

Reacties

Tanneke

Wat een superleuk verhaal, Karin. ER is een auteur aan je verloren gegaan!

Groeten

Mina Bakgraag

Meid wat een belevenissen op je oude dag. Gelukkig zorgen je baasjes goed voor je en als ze weer eens de benen nemen denk dan maar RUST in de tent. Je hebt het goed voor elkaar.

olga

leuk verhaal! veel plezier met z'n drieën.

Els

Heel veel plezier jullie alledrie!!!
Ik hoop dat het weer beter wordt.
Groetjes ook van Jeroen

Jacqueline

ik ga weer van je verhalen genieten. :-)

Astrid

Hé Fifi, wat een verborgen talenten heb je toch!! Leuk verhaal om te lezen. Heel veel plezier nog doe je baasjes ook de groetjes.

Mirte

Lieve Fifi, wat fijn dat je mee op reis mag met je baasjes! En wat kun je enorm leuk schrijven zeg. Wist niet dat je dat in je had! Zorg je er wel voor dat je aan je trekken komt en dan bedoel ik niet alleen op eetgebied :-) Ik wil je zien rennen over het strand langs de Atlantische oceaan en eigenlijk moet je op excursie naar je hondenvrienden; de Portugese waterhonden nabij Olh?o. Boa viagem!

adriane

veel plezier samen!

Lilian ter Punt

GEWELDIG!!!!!!!!

Carla

Wat een belevenissen op je oude dag! Geniet er maar lekker van Fifi, met je baasjes. Straks begint je zware leventje weer.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!