campinginportugal.reismee.nl

Even bijbloggen!!

Beste allemaal,

al een tijdje niet meer op dit weblog geschreven. Ben wat meer op Facebook actief. Voor degenen die ons daar nog niet gevonden hebben: www.facebook.com/pages/Camping-bungalows-Ponte-das-Três-Entradas-Portugal/127100907347449

(de 200ste die ons daar leuk vindt, krijgt een overnachting gratis!!)

Waar zijn we zoal mee bezig....

best wel veel eigenlijk! We profiteren nog even van de kalmte tot het seizoen losbarst.

Dus deze maand: het zwembad wordt ingegraven en is eind deze maand klaar!

Het uitgegraven zand gebruiken we om wat doorgezakte en plekken met uitgehakte boomstronken op te vullen, dus dat betekent stronken weghakken, opruimen, egaliseren, gras zaaien, water geven...... en op een ander stuk......eerst nog veel keien uit de aarde rapen voordat het gras ingezaaid kan worden, anders overleven de messen van de maaimachine het niet.......

Op 26 april gaat Portugal over van analoge TV naar digitaal.....jaha....een revolutie. Vanaf die datum wordt er ook geen analoog signaal meer doorgegeven. Echter....hier in het dal betekent dat ook geen ontvangst meer op de antennes. Dus er moeten schotels geplaatst worden, kastjes gekocht die het digitale signaal doorgeven, een aantal nieuwe tv's omdat de oude geen SCART-aansluiting hebben.....kortom......ruim 1000 euro armer.....maar.......in de bungalows hebben alle tv''s nu ook een DVD-speler, dus wie van de zomer eindelijk eens al die films wil gaan kijken: neem mee die DVD's!!! Ook leuk voor de kiddo's natuurlijk.

Ander goed nieuws...........het loopt heel goed met de reserveringen voor de zomermaanden juli en augustus!! Veel Nederlanders en veel mensen die hier voor de eerste keer komen. Erg leuk!! En dan moeten de boekingen van de Portugezen nog komen (vaak pas na half april, want dan worden hier de vakanties gepland!)

Verder ben ik nog op zoek naar die ouderwetse anti-vliegengordijnen, met van die kleurrijke plastic slierten. Zodat de bungalows gevrijwaard worden van vliegen. Oja, ook overal mugwerende maatregelen getroffen en het dak van het appartementgebouw is ook weer waterdicht (daar worden Gert en Renate vast blij van, gelukkig komen ze het zelf ook checken ... en hopelijk blijft de regen achterwege....)

Nog een plannetje.......(de kozijnen zijn vorige week gekocht): in de eerste en laatste bungalow extra ramen, zodat deze van binnen wat lichter zijn en een goed uitzicht op het watervalletje bieden.

Met collega's hier uit de buurt gaan we aan de slag om de diverse wandelroutes (nog) beter in kaart te brengen en te promoten!

En oja...tussendoor ben ik ook nog bezig met een nieuwe website (eind 2012 klaar

Wink

En tot slot nog het weerbericht:

de maanden februari en maart waren zomers, nu in april is het wat herfstig, maar de regen was erg nodig om alle nieuw geplante wijnstruiken, hortensia's, rozen en violen van water te voorzien! En hoor je de rivier weer lekker klateren en zijn de vogeltjes volop bezig met het nestelen!

Kortom........never a dull moment!

Recente foto's staan ook op onze facebook-site (heb niet meer voldoende fotoruimte op Reismee....)

Liefs vanaf Ponte das Três Entradas, Karin

(nu aftellen tot zuzzie, Jaap, Gert, Renate en tada...tennisman Peter komen......en alle anderen die daarna nog volgen!!)